Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 5870 ggr
Annetteolsson
5/23/15, 8:58 PM

Butik i Göteborg med omnejd

Jag undrar var ni som bor i närheten av Göteborg köper er lera och dyl.

Annons:
Doriz
5/24/15, 4:30 PM
#1

Vi handlade från Cebex innan butiken i Mölndal stängde. Nu har vi testat lera från Bo Erlander på Hisingen. Glasyrer mm har vi inte riktigt bestämt hur vi skall göra med då vi köpte på oss ett lager.

purmamarca
5/24/15, 7:49 PM
#2

Bo Erlander gick bort för några veckor sedan . Stor sorg.              

 Det finns annars inte ngn keramikbutik i Göteborg då ingen tar över efter Bosse men jag såg att In Ex hade stengodslera 254 (samma fanns på Hisingen )

Lycka till!

Doriz
5/24/15, 8:17 PM
#3

Nej men, vi läste dödsannonser men bestämde oss för att det var en annan Bo.

Annetteolsson
5/24/15, 9:54 PM
#4

Ajdå, jag som tänkte passa på och shoppa lera när jag kör hem från Göteborg, verkar ju inte finnas någon butik mellan Göteborg och Malmö 😭

purmamarca
5/25/15, 12:21 AM
#5

Varför inte CEBEX i Malmö ? Är dom dyra?

Annetteolsson
5/26/15, 11:59 AM
#6

Jodå cebex i Malmö funkar, men eftersom jag jobbar då dom har öppet och semester när dem har semesterstängt så tänkte jag passa på när jag ändå körde från Göteborg. Informationen om cebex i Mölndal var lite tvetydig, enligt Eniro ligger det kvar.. Men inte enligt cebex hemsida, därför frågade jag här.

Annons:
Leramani
5/26/15, 12:38 PM
#7

Bosse som hade Cebex Mölndal har blitt pansjonär och Cebex finns alltså inte längre i Göteborg.  Man får beställa per telefon.

De Lapsus Resurgam

cupcake
5/26/15, 6:26 PM
#8

Man kan fortfarande handla lera från Ehlanders trots hans bortgång.

paonas
5/27/15, 11:17 AM
#9

Hej!
Man kan fortfarande köpa lera från Bo Ehrlander, hans anhöriga säljer det lager han har och planerar att sälja hans verksamhet. Kontakta dom via mejl.

Det kommer också öppna en ny keramikbutik i Göteborg 1 juni 2015, jättekul! The Mud Market, finns på Facebook. http://elisabethbillander.blogspot.se/2015/05/the-mud-market-i-gamla-spinneriet-i.html

Paola Näslund
Brenneyia Krukmakeri
https://www.facebook.com/brenneyia

Upp till toppen
Annons: