Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1755 ggr
[SkansensKrukmakeri]
7/16/15, 9:01 PM

Slamavskiljare sökes

Behöver snarast en rostfri behållare av något slag för att tillverka en slamavskiljare, alt en färdigställd sådan. Ska få plats under en diskbänk.                            Någon som har nåt´ kul i sina gömmor?

Annons:
Record
7/16/15, 10:51 PM
#1

Den bör nog ha minst två fack, och att rensa den gör du bara en gång under diskbänken. Satsa på en av större typ (cement) och placera den utomhus.

MaudSkobyKrukmakeri
7/18/15, 7:23 AM
#2

Jag har en som sitter under diskbänken. Nu har den börjat bråka lite med att få en liten spricka i kanten och har börjat läcka men då har jag också haft den i snart 20 år ända tills nu har den fungerat utmärkt. Jag minns inte varifrån jag köpte den dock. Googla?

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Record
7/18/15, 10:30 AM
#3

Är den rostfri, kanske du kan ta ner den och laga den med en svetsning i sprickan, är den inte svår att rensa när den sitter där?

Ulle
7/18/15, 3:38 PM
#4

Jag har en slamavskiljare av trekammar-typ som finns hos cebex och lars tärn, bl a.

Det finns också mindre modeller i rostfritt men de kostar skjortan. För ca 10 år sedan fick jag en prisuppgift på ca 14 000kr för en sån. Men det finns också en modell som är avsevärt billigare och som eventuellt ryms under diskbänken. Den modellen används bl a av tandtekniker.

Bifogar länk: http://www.dt-shop.com/index.php?id=22&L=1&artnr=10386&aw=206&pg=3&gpn=FINOPUR-Plaster-Separator&gpg=&gaw=

Ett tips: Om man googlar efter slamavskiljare hittar man en del, men försök också med gipsavskiljare då hittar du fler i den storleken du söker.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
7/18/15, 5:10 PM
#5

Bra tips Ulle! Man tänker sällan på att det finns andra användningsområden för samma sak.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[SkansensKrukmakeri]
7/18/15, 5:42 PM
#6

Tack för tips, letar vidare… Måste inte nödvändigtvis vara rostfritt

Annons:
Record
7/18/15, 9:53 PM
#7

Om du först undersöker hur mycket slam du skapar i relation att rensa den så kan du bättre bestämma storlek. För inte kan det väl vara meningen att fylla den full och att överskottet går vidare ut i rören, då kan det bli komplicerat att rensa.

Hur ofta får du rensa den du nu har?

Upp till toppen
Annons: