Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2060 ggr
IndieAnna
2015-07-19 21:02

Köpa ugn

Hej! Ska börja leta efter en bra lite mindre ugn att köpa. Har någon bra råd eller tips på märke och var man kan köpa för bästa pris? Hälsningar Anna

Annons:
Ulla
2015-07-23 01:13
#1

Är du ute efter en ny eller begagnad ugn? Det finns ett par andra aktuella trådar som handlar om samma sak. Kanske får du något tips i dem.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

IndieAnna
2015-07-24 15:51
#2

Ny eller en bra inte för gammal begagnad… Tänkte om ngn har erfarenheter vilken storlek som är lämplig att börja med. Hobby nivå att börja med, fast seriöst och med tanke på att sälja etc.

Ulla
2015-07-24 16:43
#3

Tycker det är svårt att råda någon annan. Den första ugn som jag köpte var på 60 liter. Redan då tyckte jag att den var i minsta laget, åtminstone om jag ville göra litet större saker. Muggar och småskålar rymdes det många av.

Här har zzaga skrivit några goda råd för när man ska köpa en ugn. Tycker hon har gjort en bra sammanställning av vad man bör tänka på.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

IndieAnna
2015-07-25 09:30
#4

Tack för bra info i den gamla tråden! Ska kolla olika återförsäljare och jämföra priser. Vill nog ha en toppmatad på ca 60-75 liter. Ny känns nog säkrast. 😀

stefanandersson
2015-07-27 21:22
#5

Jag träffar många som köper och får begagnade ugnar som det går jättebra för men  det är inte ovanligt att det blir lite strul, kanske tom. att man inte får igång dem utan reparationer eller proppbyten etc. När väl det är gjort är det inte många tusen till en ny ugn som är utan problem för en lång tid. Något man kanske inte tänker på är frakten av ugnarna som kan vara ganska svettigt och mödosamt arbete. En ny ugn kommer på pall till dörren för ganska lite i jämförelse.

Man känner sig själv bäst, gillar man fix eller i alla fall inte avskyr det kan man köpa en begagnad och komma billigt undan men vill man att det bara ska funka kan det vara en god investering att köpa ny.

IndieAnna
2015-07-28 10:55
#6

Tack! Jag är ingen fixare och kan inget om att Byta element så en ny känns absolut bäst och säkrast! Har även kollat på de som har separata ringar så man lätt kan bära och frakt själv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: