Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 2533 ggr
IndieAnna
2015-09-01 19:01

Gulddetaljer

Hej, Tänkte göra lite halssmycken och vill ha små detaljer i guld. Går det bra att efteråt limma på bladguld, dvs håller den färgen?. Läste att bladsilver måste lackas. Hur är det med flytande varianter. Någon som har tips? Vilket rekommenderas? Har bara använt bladguld men på rökbränt o Raku o ej till smycken. Vill inte bränna en tredje gång utan dekorera efter glasyrbränningen, rätt små detaljer som ex.streck.

Annons:
attis kakelugnar
2015-09-03 09:30
#1

Hej Indiana Guld som ska hålla bör brännas i ugn Jag använder flytande guld m förtunning, går att få väldigt tunna penseldrag.fin glans hållbart,jag använder det på kakelugns kakel.

IndieAnna
2015-09-03 13:01
#2

Och då är det en tredje bränning (som dekal) som gäller, eller?

IndieAnna
2015-09-03 16:27
#3

Eller vad dum jag är. De ska ju inte ha glasyr utan jag har tänkt engobe eller rökbrännas. Vilka grader bränns den guldfärgen i? Funkar det att bara skröjbränna och sen "guldbränna" Som sagt, har bara idéer i huvudet, aldrig använt sån guldfärg. :-)

IndieAnna
2015-09-03 16:28
#4

Kan du tipsa var jag köper den guldfärgen o vad den heter?? Tack på förhand och för rådet! Inte kul att göra smycken som tappar sitt guld….

IndieAnna
2015-09-03 16:28
#5

Kan du tipsa var jag köper den guldfärgen o vad den heter?? Tack på förhand och för rådet! Inte kul att göra smycken som tappar sitt guld….

pyromanen
2015-09-03 18:06
#6

Glansguld finns t.ex. hos cebex. Det blir bara ruktigt blankt guldigt om det ligger på en blank glaserat yta, men matt guldaktigt kan ju oxp vara snyggt. rökbränt kan du nog förstöra genom att bränna igen med guld.

Annons:
Upp till toppen
Annons: