Annons:
Etikettövrigt
Läst 2658 ggr
Ulla
9/13/15, 8:45 PM

Keramik på hösten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känner man verkligen att sommaren är slut och hösten här. Det skulle vara kul att se olika bilder på keramik som inspirerats av den årstiden.  Antingen själva keramikföremålet, eller hur/var det används. När jag letade i mina gömmor så hittade jag det här kavlade fatet med dekor av fallna höstlöv.

Så fram med kameran nu och visa oss din keramikbild med höstkänsla. (Om din mobilbild blir felvänd så vänder jag den åt dig.)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Susanne Sundström
9/14/15, 9:11 AM
#1

Snyggt fat!

//Susanne Sundström

Ulla
9/14/15, 9:54 AM
#2

Tack!

Hoppas att någon annan också har nå´t att visa. Det finns säkert massor. Man kanske bara använder andra glasyrer den här tiden på året än tex på våren eller till jul? Något som visar att man blir påverkad av årstiden. Eller varför inte ett höstligt blomarrangemang i en åretrunt kruka? En fröställning som blivit avbildad i lera, osv. Allt är välkommet!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

IndieAnna
9/20/15, 3:01 PM
#3

Från rökbränningsperioden på hösten på Vårdinge By Folkhögskola 2010. Många av våra grejer fick otroliga fotografiska avtryck av löv. Denna var min "bästa". Vi gjorde en jättefin utställning med allt rökbränt minns jag, som blev väldigt "suggestiv". Bild i nästa inlägg :-)

Denna kommentar har tagits bort.
IndieAnna
9/20/15, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här bilden

Ulla
9/20/15, 5:52 PM
#6

Vilka fina och tydliga löv! Visst är det häftigt att det kan bli så.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
SaraWallin23
9/27/15, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Lite uppenbart kanske, men ljus hör definitivt årstiden till. Då tycker jag om att använda ett ljusfat med något som passar årstiden. Denna gång blev det blommor i oasis!

Ulla
9/27/15, 3:05 PM
#8

Fint!

Jag var faktiskt och köpte ljus idag.🙂 Nu har jag ingen sådan ljushållare, med det borde gå att använda en liten skål istället. Tack för tipset!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
10/11/15, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sommarens enda och sista ros. Jag trodde att plantan dött efter förra vintern, men idag hittade jag en enda ynklig liten gren med en ros längst ut. Det är en gammaldags ros som doftar underbart, men jag tror knappast att den överlever en vinter till.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Leramani
10/11/15, 11:38 PM
#10

Ta en stickling, sätt den i kruka inne över vintern, få en ny ros till sommaren.

De Lapsus Resurgam

Ulla
10/12/15, 9:49 AM
#11

Tror du att det skulle gå? Vore kul i så fall. Nu vet jag inte ens om den har så mycket liv att man kan ta en stickling. Får kolla när jag går ut.

edit

Nej, något sorgligare i rosväg har jag nog aldrig sett. LedsenEtt mirakel att den lyckades samla kraft till den sista röda rosen. Jag får njuta av den så länge den står sig i vasen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: