Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2563 ggr
Leramani
2015-09-14 15:21

En saknad favoritlera - 1438 om 12 kg, stengods.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har använt en lera ända sedan mitt första år som skulptör, 1988-89 tror jag det var.  Tidvis har jag köpt större mängder.  Nu har jag varit mycket overksam i ett antal år och bara haft leran på sidan om,  varit sjukskriven och sådär.  Nu mår jag bra och ska börja jobba på allvar igen och då finns inte min favvolera!!!!!

Anfäkta och anamma!  Om någon kan bidra med vem som säljer den,  lertillverkaren alltså, grossisterna har den inte,  eller varifrån den kommer så skulle jag vara oerhört tacksam.  Den är beige-gul-brun,  med 0,2 chamotte, stengods, bränns 1240-1300 och ligger i 12 kg förpackningar märkta 1438.  jag har ingen förpackning kvar.  Cebex kan ta hem den åt mig, i storförpackning om ett ton!!   Det skulle kännas bra om jag kunde få köpa hälften så mycket,  jag har helt enkelt inte plats att förvara ett ton lera och Cebex vägrar att tala om varifrån de köper den.  Jag lägger in en bild på en färdig grej gjord i min älskade 1438.
Tacksam för alla tips.

De Lapsus Resurgam

Annons:
pyromanen
2015-09-14 18:27
#1

Vilken färg är den blöta leran? Är den nästan som mörk blockchoklad?

Leramani
2015-09-14 18:40
#2

Den är lite mörk men åt brunrödhållet.

De Lapsus Resurgam

MaudSkobyKrukmakeri
2015-09-27 16:02
#3

Har du pratat med Håkan på Seeman? Han har mer än vad man hittar på hans hemsida. Jag fick tex tag i lera som Cebex slutade sälja och (som för dig) endast erbjöd ett ton utav.

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Leramani
2015-09-27 21:55
#4

Oo tack för tipset.

De Lapsus Resurgam

cupcake
2015-09-28 03:05
#5

Har du fått mitt pm?

Leramani
2015-09-28 09:14
#6

Seeman hade min lera, i alla fall hade de en som stämde in precis, 12,5 kg, tunt paket,  rätt färg,  rätt chamotte storlek och andel.  Jag ska få ett paket för att se säkert.  Helt otroligt!!  Tack  MaudSkobyKrumakeri!!!  😃

De Lapsus Resurgam

Annons:
MaudSkobyKrukmakeri
2015-09-29 03:20
#7

Toppen!

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Leramani
2015-10-13 12:16
#8

Jag har inte lyckats få tag på min favolera. MEN jag har hittat en fullvärdig ersättare hos Mud Market Gbg. Jag jobbar. Puh. Kan verkligen rekommendera MM i Gbg. De har försökt hjälpa mig och råkade ha en gulbrunbrännande steng med bra egenskaper. Tummas utan problem ner till 2-3 mm tjocklek och kan slås utan att spricka. Har inte drejat den än. Blir fin pepparkaksfärgad vid 1240! Lycklig. Tack för alla försök till hjälp!! För övrigtanser jag att stora företag som glömmer bort att prioritera sina kunder bör ignoreras.

De Lapsus Resurgam

Upp till toppen
Annons: