Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2585 ggr
pyromanen
2015-09-14 18:08

Hyllor/flak?

Ni som seriedrejar eller gör lite större antal saker, hur gör ni? Har ni fasta hyllor eller brädor/skivor/brickor och konsoller eller hur gör ni? Hittills har jag haft två kasserade stora bokhyllor från jobbet och spånskivsflak jag sågat till så de passar på hyllorna. Efterhand som alla flak varit upptagna har jag sågat fler som sen har stått överallt på bord, diskbänk och när det varit som värst även på golvet… Nu är jag på g att inreda mitt äntligen (nästan) färdiga nya verkstad 😍😎, och då vill jag få till nåt smartare. Visa gärna bilder på fiffiga lösningar!

Annons:
KeramikeniSkredsvik
2015-09-14 23:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har rullvagnar med lösa brädor.

pyromanen
2015-09-15 10:26
#2

Der verkar ju väldigt fiffigt! Var har du hittat rullvagnar? Eller är det hemmabygge?

Ulle
2015-09-15 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1

Ser väldigt bra ut. Undrar samma som pyromanen; har du byggt dem själv?

För några år sedan köpte jag 6st begagnade hyllvagnar som jag har haft väldigt bra nytta av. De är superdyra att köpa nya men det går att hitta begagnade på nätet ibland.

En av vagnarna har jag plastat in med byggplast och de andra använder jag som torkvagnar. Perfekt!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

KeramikeniSkredsvik
2015-09-15 19:58
#4

Hemmabygge.  
Två sammansvetsade hyllskenor typ Elfa så att man kan sätta konsoller åt båda hållen. 
Tanken var, när jag var i en större lokal, att kunna fylla hyllorna och rulla vagnen till ugnen.  Nu, i mindre verkstad, står dom där som står men fyller ändå sin funktion.

Kebnekaise
2015-09-17 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Lösa spånskivor, 20, 30 och 40cm breda.

Upp till toppen
Annons: