Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 1356 ggr
nyburgaren
2015-09-29 13:49

sugen på drejar kurser

Annorlunda drejkurs.. jag kan dreja men hur ska jag överföra den rätta känslan.. Har blivit förvånad över vad mina händer kan göra med den som ska prova på. Centrering tex. behöver bara lägga 2 fingrar över handen så går informationen rätt upp i huvudet hos personen.. Har haft drejning i många år och det har alltid  varit att dom fått en grej med sig hem..Har ingen erfarenhet för övrigt av kurser.. men kan detta vara ngt nytt.. att man e aktivt med och försöker förmedla kroppskänslan och vad handen känner var leran är??

Annons:
MiEkberg
2015-10-04 09:19
#1

Den" rätta känslan" måste den som drejar hitta själv, en del har den direkt. En på hundra skulle jag tro? Andra får jobba på, ju större prestationsbehov desto svårare. Tekniken däremot kan du förmedla genom att trycka på vissa punkter på händerna. Jag har stor nytta av att vara yogainstruktör och massör, börjar alltid med kroppsställningen, kollar axlar och andning hela tiden. Stöd från bålet i brist på rätt muskler och absolut inga överböjda fingrar. Dessutom delar jag upp grunddrejningen i fem moment, som jag repeterar, repeterar och repeterar … 
Jo en grej till,  mina drejelever får alltid knåda leran innan de drejar, de ökar materialkänslan avsevärt.

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Upp till toppen
Annons: