Annons:
Etikettövrigt
Läst 2336 ggr
Ulla
10/31/15, 4:35 PM

Fick ett brev på posten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min första tanke när jag öppnade kuvertet och tog ut blanketten var att Bolagsverket eller något annat statligt ville ha kompletterande upplysningar om vårt bolag.

När jag tittade litet närmare så såg jag att det egentligen var en beställning av visning på en sajt mot en kostnad av 4795 kr per år. I baksidans text står också att beställningen gäller för två år, dvs nästan 10000 kr. Som ni ser på bild två så är det inte så lätt att ta sig igenom den texten.

Nu blev jag mest full i skratt av detta försök att lura på mig en tjänst som inte är något värd, men jag kan förstå att tanken är att man ska skriva på blanketten i tron att den är något annat.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Kyllan56
10/31/15, 4:42 PM
#1

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[peter54]
10/31/15, 4:49 PM
#2

#1 fantastisk idé, så borde alla göra 🙂

Ulla
10/31/15, 4:57 PM
#3

Bra idé! Tyvärr har jag redan hunnit slänga kuvertet så det är för sent. Annars skulle jag ha gjort det.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kyllan56
10/31/15, 4:59 PM
#4

#2 Ja. Det bästa scenariet är att de lägger ner sin kriminella verksamhet. Det sämsta att de fortsätter men slutar skicka med frankerade kuvert.

Jag skrattade gott ner jag såg klippet. Ett tips att lägga i något riktigt illaluktande.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Record
10/31/15, 10:55 PM
#5

Undrar hur många brev de sänt ut, de får betala returportot från mig utan innehåll.  😂

Ulla
10/31/15, 11:59 PM
#6

Ännu en bra idé. Antar att tillräckligt många nappar för att det ska löna sig - hittills.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
nyburgaren
11/2/15, 5:54 PM
#7

Bara man inte fyller i sina uppgifter och skickar tebax så är det inte ngn fara har själv fått ett likadant brev

LenaR
11/4/15, 10:42 PM
#8

#1 Bästa nånsin!!! Har också fått brev från samma jäkla företag, men har tyvärr inte kvar det. Hoppas andra nappar på ditt tips, Kyllan!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ride84XL
11/6/15, 4:42 AM
#9

Det bästa vore ju att det infördes lagar så att företag inte kan skicka saker till inkasso så lätt som dom gör nu. Det missbrukas något enormt - dels av rena blufföretag som det här, men också att företag använder sig av påstridiga försäljare för att "kränga på" folk diverse abbonemang med långa bindningstider (det räcker ju med ett ögonblicks obetänksamhet så kan man "trilla dit" och tvingas sitta och betala något skit i 24 månader eller så)

Men om nu det överhuvudtaget skulle bli verklighet så lär det ju ta många år - och då är ju det här en utmärkt ide, så länge. Ett bra tips om man inte kommer på något spektakulärt att skicka är ju att gå till en sån där sandlåda kommunen har med saltblandat grus för halkbekämpning och fylla en kartong med grus och skicka tillbaka. Det blir lätt att få tungt också (utan att lådan blir så stor) och därmed blir frakten dyr. Man kan väl skicka typ 20 kg med postens paket.

Ni som håller på med keramik får ju säkert mycket lerspill över (t ex när ni sopar golvet i verkstaden, samt leravskiljare för avlopp). Aska från vedbränning (eller bara från en vanlig kamin) är ju annars nice - blir riktigt skitigt när dom öppnar kartongen sen. Har man hund eller katt så kan man såklart skicka bajspåsar eller använd kattsand också 😃

Ulla
11/20/15, 1:44 PM
#10

Nu har jag fått ett nytt likadant brev. Den här gången står det "Vänligen returnera snarast" och "OBS! MAXIMAL RETURVIKT 50 GRAM" på kuvertet. Tydligen är det många som följt rådet ovan. 😃

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kyllan56
11/20/15, 2:42 PM
#11

#10 Hahaha… Misstänkte att de skulle åtgärda det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

pyromanen
11/20/15, 5:22 PM
#12

Max 50 g inklusive hundbajs då Ulla!

Ulla
11/20/15, 7:00 PM
#13

Den här gången har jag sparat kuvertet.😃

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: