Annonser - köp, sälj, verkstad mm

Verkstadsplats på Torekällbergets krukmakeri.

2015-11-05 09:19 #0 av: Toveza

Vill du ha en verkstadsplats? Torekällbergets krukmakeri söker nya medlemmar. Du får tillgång till drejskivor, ugnar och får möjlighet att sälja det du producerar i vår butik. Krukmakeriet ligger i ett falurött kulturhus på Torekällberget, som är som ett litet Skansen. för mer info. maila:

keramikkatten@ekeby-ktv.net eller

tove.zackrisson@gmail.com

Anmäl
2015-11-05 09:24 #1 av: Toveza

Torekällbergets krukmakeri

Anmäl
2015-11-05 09:41 #2 av: Toveza

Torekällberget

Anmäl
2015-11-05 13:01 #3 av: Leramani

I vilken ände av landet ligger det??

Anmäl
2015-11-05 16:01 #4 av: karmun

Leramani - Det ligger i Södertälje, tror jag..

Anmäl
2015-11-05 16:56 #5 av: AnnikaMargareta

Nedervåningen med golv i betong ild på främre delen på den våningen ligger också det ventilerade ugnsrummet som går att stänga. Övervåningen har trägolv

Anmäl
2015-11-05 19:27 #7 av: rolnor

Där var jag ibland när jag bodde i Södertälje, jättefint. Man får väl stå ut med åskådare när man drejar? När jag var där var det Dan Grip som huserade, många år sedan. Jag vill minnas att det är elugn och ingen möjlighet till reducerande bränning som gäller?

Anmäl
2015-11-06 09:21 #8 av: HelenaAR

Det är en fantastiskt inspirerande miljö.

Två elugnar som klarar stengodstemp, sprutskåp och flera drejskivor finns. Egen sittplats och hyllor för förvaring.

Och ett härligt gäng att umgås med. :-)

Anmäl
2015-11-06 12:09 #9 av: AnnikaMargareta

jag tycker man ska tänka på att inte låta sigsjälv hindras att göra något man tycker om pga av något litet hinder. Tycker man det är jobbigt att dreja med någon som tittar på så går det säkert att finna en lösning. Vi tar upp problem tillsammans i gruppen, drejskivor finns just nu på både över och undervåning. Använd gärna emailadresserna Vänliga  Hälsningar från Annika och Tove

Anmäl
2015-11-06 20:18 #10 av: rolnor

Jag upplevde att det var lite av en attraktion att se arbetet vid drejskivan men det var ju i själva butiksdelen, finns väl många som inte besväras av detta såklart.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.