Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 2351 ggr
Toveza
2015-11-05 09:19

Verkstadsplats på Torekällbergets krukmakeri.

Vill du ha en verkstadsplats? Torekällbergets krukmakeri söker nya medlemmar. Du får tillgång till drejskivor, ugnar och får möjlighet att sälja det du producerar i vår butik. Krukmakeriet ligger i ett falurött kulturhus på Torekällberget, som är som ett litet Skansen. för mer info. maila:

keramikkatten@ekeby-ktv.net eller

tove.zackrisson@gmail.com

Annons:
Toveza
2015-11-05 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Torekällbergets krukmakeri

Toveza
2015-11-05 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Torekällberget

Leramani
2015-11-05 13:01
#3

I vilken ände av landet ligger det??

De Lapsus Resurgam

karmun
2015-11-05 16:01
#4

Leramani - Det ligger i Södertälje, tror jag..

"Att skapa är mitt sätt att leva"

AnnikaMargareta
2015-11-05 16:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nedervåningen med golv i betong ild på främre delen på den våningen ligger också det ventilerade ugnsrummet som går att stänga. Övervåningen har trägolv

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[rolnor]
2015-11-05 19:27
#7

Där var jag ibland när jag bodde i Södertälje, jättefint. Man får väl stå ut med åskådare när man drejar? När jag var där var det Dan Grip som huserade, många år sedan. Jag vill minnas att det är elugn och ingen möjlighet till reducerande bränning som gäller?

HelenaAR
2015-11-06 09:21
#8

Det är en fantastiskt inspirerande miljö.

Två elugnar som klarar stengodstemp, sprutskåp och flera drejskivor finns. Egen sittplats och hyllor för förvaring.

Och ett härligt gäng att umgås med. :-)

AnnikaMargareta
2015-11-06 12:09
#9

jag tycker man ska tänka på att inte låta sigsjälv hindras att göra något man tycker om pga av något litet hinder. Tycker man det är jobbigt att dreja med någon som tittar på så går det säkert att finna en lösning. Vi tar upp problem tillsammans i gruppen, drejskivor finns just nu på både över och undervåning. Använd gärna emailadresserna Vänliga  Hälsningar från Annika och Tove

[rolnor]
2015-11-06 20:18
#10

Jag upplevde att det var lite av en attraktion att se arbetet vid drejskivan men det var ju i själva butiksdelen, finns väl många som inte besväras av detta såklart.

[SkansensKrukmakeri]
2015-11-06 21:12
#11

På Skansen är det en del av konceptet att just sitta och dreja inför publik. Vi har numera tre drejskivor i butiken och oftast är någon av dessa bemannade. Vi ha två lärlingar och tar emot praktikanter sommartid så vi har möjlighet till bra täckning.  Jätteviktigt för det är bl.a. det som gör att man säljer… Första veckan är det lite småjobbigt men man vänjer sig snabbt. Några saker att tänka på.

- De som tittar kan i 98 % av fallen ingenting om drejning, de är impade vad man än gör. 

-Avdramatisera.  Tala om att du är ny på jobbet eller praktikant. Det stärker din självkänsla, dvs du behöver inte prestera och besökaren förstår genast.

-De som är proffs vet hur svårt det är och beundrar er insats.

-Förståsigpåarna skiter man i , och/ eller försöker hitta lämpligt svar på dumma frågor. Med tiden lär man sig detta.

-Prata gärna med besökarna, de uppskattar oerhört att man engagerar sig en smula i just deras kunskap om keramik…haka på och spåna!!!

Upp till toppen
Annons: