Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2552 ggr
ackelina
1/31/16, 1:39 PM

Keramik materiel i Norrbotten

Var finns närmsta affär där jag kan köpa lera samt material bor i Norrbotten.

Annons:
Maria E 200fyra
2/1/16, 5:38 AM
#1

Jag vet inte om det finns ngn butik i Norrbotten men jag kan rekommendera Nordic Kiwi i Oviken Jämtland. De har både en fysisk butik och postorder. WWW.nordickiwi.nu

200fyra.com

BKV
2/1/16, 10:31 PM
#2

Jag stod inför samma utmaning i höstas. Det är väl ändå ca 60 mil till Oviken Jämtland från Luleå? Jag valde dock Seemans i Stockholm. På 10 min gångavstånd från Centralen. Passar på att besöka dem när jag ändock är i Stockholm (på jobb) för att kolla ut färgnyanser och ställa frågor. Känner att man behöver få se och känna på sakerna man ska köpa:) Vissa saker kan man ju ta i resväskan men annars skickar de upp varorna. De är också jätte trevliga och serviceinriktade. Varmaste rekommendationer!!! Lycka till!

Saltvik
2/4/16, 6:47 AM
#3

Absolut Lermakeriet i Gävle. Jätte bra på att hjälpa en när man kör fast och behöver råd. Inga frågor är dumma att ställa. Samt att dom har en bra vit glasyr mot för Seemans.

ackelina
2/5/16, 4:58 PM
#4

Tack för svaren Det var som jag trodde inte många ställen norröver

BKV
2/6/16, 2:17 PM
#5

Nej, jag har inte hittat någon återförsäljare norrut som det tar mindre än 5 timmar att köra till från Umeå (där jag bor). Därför är det närmaste försäljaren, mätt i flygtimmar, som gällt för min del. Då är det Stocholm som gäller :)

Upp till toppen
Annons: