Annons:
Etikettövrigt
Läst 1134 ggr
Rosannakeramik
2/13/16, 2:15 PM

keramikutövare

Är det någon som vet hur många keramikutövare det fins i Sverige.

Annons:
Ulla
2/13/16, 5:55 PM
#1

Jag har ingen aning. Menar du alla, även hobbykeramiker?

Det skulle också vara kul att veta var i landet de flesta finns.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
2/13/16, 10:07 PM
#2

Yrkeskeramiker går kanske att få fram uppgift om men hobby dito blir väl omöjligt? Håller med att det vore kul veta hur många vi är, det krävs ju en lokal att ha verkstaden i och det tror jag ger en högre tröskel för att komma igång än annan verksamhet, är ju enklare teckna och måla, sy och sticka, sportfiska etc.

Rosannakeramik
2/14/16, 9:47 AM
#3

Jag började fundera på frågan när jag tänkte på alla kurser jag har haft och alla som har kurser, det verkar vara en aldrig sinande intresse. Det skulle gå att räkna alla yrkeskeramiker kanske om man går igenom olika register.  Men alla andra utövare som delvis lever på de eller bara brinner för det,  det skulle vara roligt att veta.  En tv serie om ämnet på inte allt för avancerat nivå, skulle bli en tittar storm, det är jag säker på.

Drejas
2/14/16, 6:14 PM
#4

Ja det skulle vara kul o veta yrkeskeramiker går nog få fram som sagt, men hobbykeramiker är väldigt många de med. Bara på min ort med 20.000 invånare vet jag ett 10-tal hobbykeramiker o det kan ju vara många fler.

Rosannakeramik
2/16/16, 2:54 PM
#5

Kanske det kan vara en ledtråd. Ta alla orter av storleken 20.000 invånare och räkna 10 hoppkeramiker pr. ort.

Upp till toppen
Annons: