Annons:
Etikettövrigt
Läst 1120 ggr
[rolnor]
2016-02-13 22:15

Bilder på sökmotorer

Har sökt på leramani på en sökmotor för att jag ville se vad hon gjort för saker. Sökte efter bilder och fick upp några stycken, till min förvåning fanns en av mina bilder på ett av mina verk med, lustigt. Har även sökt på kebnekaises riktiga namn och även där dök en av mina krukor upp. Tycker det är kul men samtidigt är det ju lite falsk marknadsföring att någon annan får kredit för mitt arbete, även om det naturligtvis inte är leramanis eller kebnekaises fel. Har någon av er råkat ut för detta?

Annons:
thenameless
2016-02-13 22:24
#1

har du copyright på dina bilder? isg kan du  be dem ta ner dem alternativt skriva till at det är din bild /konst

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Fridaaaa
2016-02-13 22:29
#2

#1 Copyright är det alltid automatiskt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lojs
2016-02-13 22:39
#3

Fast om du söker på de orden i google och dina grejer heter något med det ordet eller är relaterade så kommer ju dina bilder upp?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

annia1
2016-02-13 23:10
#4

rolnor nu vet jag inte exakt hur sökmotorerna funkar. Men om du på sökmotorn klickar på den bild som har dina krukor så kommer du sannolikt till en tråd/sida där du själv lagt in din bild och ser sannolikt att även leramani har skrivit i samma tråd. 

Om du tittar tex i den här tråden som jag hittade. Jag sökte alltså på leramani, men den bild jag klickade på i sökmotorn är den som ligger först i tråden vilket är stefanandersson:s bild. I den tråden har leramani bara skrivit ett inlägg.

Så sökmotorn tar alltså även andras bilder eftersom ordet leramani finns med i samma tråd. Så för att veta vilka bilder som faktiskt hör till leramani så måste man gå in på varje enskild bild och titta. Så inte alltid man enbart får bilder på just den person man sökt.

.

thenameless
2016-02-14 04:09
#5

#2 Absolut inte. det har du fått om bakfoten. Du har lite skydd om du märker bilden med &copy men oftast behöver du regga varumärke  någonstans med musik måste reggas hos copyswede tex om jag inte minns fel?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Leramani
2016-02-14 06:51
#6

Jag använder - förstås - inte ett användarnamn som är associerat med mitt jobb.  Jag gillar inte hur fb och såna håller reda på en och det är alldeles för lätt att på internet pussla ihop en människas uppgifter,  och använda dem för att skada.

Sökmotorer kopplar ihop allt som nämns i samma sammanhang.  Det är inget att hänga upp sig på.  För övrigt har jag  visat någon bild här på forumet av vad jag gör, och fått typ inga kommentarer,  och jag drog slutsatsen att det är drejade grejor som är status, och inget annat,  och att inget behov fanns av att presentera mer.

De Lapsus Resurgam

Annons:
Fridaaaa
2016-02-14 08:51
#7

#5 nej det har jag inte . Man måste inte märka dem för att de ska vara skyddade

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2016-02-14 10:12
#8

Ska man läsa på om Upphovsrätt heter det däremot Upphovsrätt och inte copyright i Sverige.

l'm back

[rolnor]
2016-02-14 10:23
#9

Ok, jag förstår. Leramani, det visas ju ganska ofta skulptur här, inte bara drejat? Jag hittade ditt riktiga namn och sökte på bilder och fick upp en massa, tycker det var läckra saker.

Upp till toppen
Annons: