Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1689 ggr
Johan Lindblom
2016-02-14 06:47

uthyrning ugnsplats

Hej. Jag jobbar med glas och har en ny Nabertherm ugn ( 50x60cm 1300grader) som inte utnyttjas allt för flitigt. Ni i detta forum. Hur mycket skulle ni vara beredda på att betala per bränning? Johan Lindblom, Uppsala

Annons:
Ulla
2016-02-22 20:35
#1

Den här frågan har varit uppe förut, men nog egentligen aldrig fått något svar. Bara en del resonerande om hur man skulle kunna tänka. De flesta verkar inte vilja ta emot gods för bränning.

Hoppas att någon som brukar hyra ut sin ugn,  ser frågan den här gången.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kristina Schultz
2016-02-24 16:20
#2

Hej Johan.

Fantastiskt att någon är beredd att hyra ut plats i sin ugn! Jag har tidigare bott i Nederländerna och där var det lätt att få hyra in sig hos olika keramiker för bränning, men sen jag kom tillbaka till Sverige har jag förstått att det inte verkar gå till så här. Jag betalade 120 euro för en bränning. Det var en duktigt stor ugn (minst metern hög i inner mått) och dessutom med en extra långsam bränning, samt att keramikern packade i och ur allt åt mig.

Jag tror att vi är många som gärna betalar för att få möjlighet att bränna!

AlexandraJohansson
2016-02-25 06:49
#3

Hej Johan,

Vi har funderat på samma upplägg. Vår ugn är en gammal Ruben Lindh på 350 L, välskött och nya element -vi tänkte ta 400 för 800-1050c och 600 för 1055-1260c.

Mvh
Alexandra

Allt gott,
Alexandra Johansson
www.ajoh.se

abbis
2016-02-27 22:44
#4

Varför man inte våga är pga att man aldrig kan veta vad det är för lera man får in..Att bränna lergods i stengodstemp är förödande..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: