Annons:
Etiketterböckertidskrifter
Läst 2560 ggr
[rolnor]
2016-02-22 13:31

Ceramics Monthly Mars-numret

Finns en del kul i den, Tom Turner delar med sej av glasyrer för porslin och finns en del bilder på hans verk, det är sån keramik jag är svag för. En artikel beskriver kemin vid oxidation resp. reduktion, att det handlar om metallers oxidationstal och egentligen inte om underskott eller överskott på syre i ugnen. Är ok som info men krånglar nog mest till allt om man inte är så van vid oorganisk kemi. En artikel om Jun Kanego som gör tvåmeters "Dangos" riktigt läckra saker. En artikel om paret Johnston, fantastisk miljö dom bor i, keramiken som livsstil, jag gillade dom stora grejerna, absolut inspirerande. Tidskriften var värd femti spänn tycker jag!

Annons:
[rolnor]
2016-02-22 13:32
#1

Det ska stå Mars-numret, sorry.

Ulla
2016-02-22 14:14
#2

😉

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
2016-02-23 15:42
#3

Blir lite förvånad att ingen annan tycks läsa den här tidskriften, kanske är det dyrt med femti spänn? Just nu drejar jag inte och då är det riktigt gött läsa CM.

[rolnor]
2016-02-23 19:20
#4

Här är en länk om ni vill titta, http://danieljohnstonpottery.com

Skabbekatten
2016-02-24 10:12
#5

Jag älskar den här typen av tidningar, och 50 spänn är absolut inte dyrt för så mycket inspirerande innehåll. Men sen av nån anledning blir det inte av att jag köper dem. Men det kanske snart är dags?…

[rolnor]
2016-02-24 12:51
#6

Finns i appstore om du har en ipad, väldigt smidigt köpa lösnummer eller prenumerera. Minns första gången jag fick et ex. Av denna i min hand, var lite som att hitta en herrtidning när jag var i 13-årsåldern. Det är en massa reklam men den kan vara kul också, tyvärr är det dyrt köpa glasyrer etc. Pga av frakten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: