Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2424 ggr
loislane
3/15/16, 7:15 PM

Creaton

Hej

Är det någon som jobbar i stengodslera med märket Creaton? Vad tycker du om  

den leran är den bra? 😎

Se skönhet i det icke perfekta.

Annons:
Leramani
3/15/16, 9:57 PM
#1

Har alltid känt det som att det är lera av studie-kvalitet.  Bra till skolor, typ.  Vet inte om det stämmer.

De Lapsus Resurgam

loislane
3/15/16, 11:35 PM
#2

Jag undrar för jag tycker priset är för billigt för att det ska vara bra kvalité………🤔

Se skönhet i det icke perfekta.

Leramani
3/16/16, 1:10 AM
#3

Tja,  ser det ut som en anka och går som en anka.. så är det nog en anka.  Det är deras egna beskrivningar som gett mig den känslan.  Och priserna.

De Lapsus Resurgam

Rerum
3/16/16, 6:44 AM
#4

Jag använder Creaton. Är yrkeskeramiker. Inget fel på den. Då den var slut sist jag köpte fick jag köpa en annan likvärdig som var en krona dyrare. Märker ingen skillnad. Jag köper hos Tärn som är mycket kunnig och litar på hans omdöme.

Leramani
3/16/16, 9:30 AM
#5

Tärn är mycket kunnig,  det håller jag med om.  Jag har aldrig provat Creaton. Som jag sa, en känsla.  #0,  du kan ju prova en förpackning och känna efter.

De Lapsus Resurgam

Ulle
3/16/16, 12:43 PM
#6

Creaton är en bra och stabil lera. Jag har använt den mest på mina kurser men även i produktion. Har även använt den till Raku med goda resultat. Dyrt är inte alltid bäst.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Annons:
nyburgaren
3/18/16, 4:44 PM
#7

Till vilket pris köper man denna lera idag? När jag använde den  tror jag att jag betalade  3,50 kilopris.Det blir inte bättre grejor för man köper en dyrare lera

nyburgaren
3/18/16, 5:04 PM
#8

Tror leran duger som studiokvalitet också. Skulle man sen också dreja som en anka så duger vilken lera som helst..

Terrakotta
3/19/16, 9:21 AM
#9

Creaton görs av Goerg&Schneider och är en mycket bra lera.de har slutat kalla den för creaton nu. Den blir mer och mer vanligt förekommande bland yrkeskeramiker.

Terrakotta

loislane
3/21/16, 7:55 AM
#10

ok då kommer jag att pröva den. Anledningen är att jag kan få den på ett ställe relativt nära mig. Priset var 7.50 kr/kg.

Tack för fin info!

Se skönhet i det icke perfekta.

agraff
3/22/16, 7:58 AM
#11

Det var billigt #loislane! Var är detta om man får fråga….?

Använder en hel del olika Creatonleror och tycker att de är utmärkta.

loislane
3/23/16, 7:19 PM
#12

Jo den finns hos Bo Ehrlander AB i Munkedal!

Se skönhet i det icke perfekta.

Leramani
3/23/16, 7:38 PM
#13

Skulle vilja ha prislista,  porslinet är intressant.

De Lapsus Resurgam

Annons:
loislane
3/23/16, 10:06 PM
#14

det kan du nog få om du kontaktar dem!

Se skönhet i det icke perfekta.

Upp till toppen
Annons: