Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 1593 ggr
sajtvärdarna
2016-05-07 20:04

Keramik iFokus symposium

Symposiet började för tre år sedan utifrån iden "visst vore det kul att ses i verkligheten". En grundtanke var då att inga presentatörer skulle ha betalt eftersom det var ett ömsesidigt utbyte mellan oss. Jag visar nåt och i gengäld visar du nåt för mig, inga pengar inblandade.

Första året var vi 54 glada keramiker och två år senare var vi 120. Intresset var och är jättestort och det är nog inte så konstigt, för det finns ju ingen annan nationell tillställning på tema keramik i Sverige. Symposierna har varit både trevliga och intressanta. Men i takt med att symposiet har vuxit har vi också sett att vi måste börja ge ersättning till våra presentatörer. Då keramik Ifokus inte är en juridisk person uppstår en rad problem kring detta, dessutom vet vi att planering och genomförande av symposiet är väldigt mycket arbete som vi har svårt att genomföra på ideell basis spridda över landet så som vi är.

Vi har därför gemensamt beslutat att 2015 års symposium blev det sista i Keramik iFokus regi. Symposiefröet från 2013 har blivit en fin planta som vuxit och nu har det för trångt i sin kruka, och för att få bästa chanserna att utvecklas behöver planteras om.  Stefan Andersson, som haft huvudansvaret sedan starten, kommer fr o m i år att driva det från Leksand stället. 

Keramik iFokus kommer vara med i bakgrunden, inte minst med medlemmarna som bollplank.

Ulla, LenaR, Pyromanen, stefanandersson

Annons:
Susanne Sundström
2016-05-09 08:09
#1

Hej! Först och främst vill jag TACKA 👍för  er fina arbetsinsats och som givit mig och alla andra som deltagit flera helt fantastiska symposium! Jag förstår att det blivit "ohanterligt" och det såklart inte varit lätt att sköta/driva på frivillig bas och samtidigt lösa det företagsmässigt. Jag kommer med spänning följa vad som komma ska istället…  Tack ännu en gång för ert engagemang och det fina som blev!
Susanne Sundström

//Susanne Sundström

Ulle
2016-05-09 14:17
#2

Instämmer med Sussiecre8! Var med förra året och det var väldigt bra arrangerat! Tack till er alla! Det blir spännande att se hur Stefan tar det vidare! 😃

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
2016-05-09 21:22
#3

Jag vill också tacka alla som ställt upp på olika sätt. Det är så många som bidragit.

Håller med om att det blir jättespännande att se hur det hela utvecklas framöver. Det kan inte bli annat än bra!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Jessika
2016-05-10 22:03
#4

Stämmer in, tack för alla trevliga möten, alla nya kunskaper, alla skratt och trevliga middagar. Tusen tack alla ni som arrangerat och engagerat er för vår skull. Symposiet har betytt mycket för mig och jag hoppas vi ses igen under andra former i höst!! GO STEFAN!! 😃

mirris
2016-05-13 17:57
#5

Har varit väldigt inspirerande, roligt och lärorikt 🙂hoppas vi ses igen! Tack till alla arrangörer!

Ulla
2016-06-07 23:30
#6

Puttar upp

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: