Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1899 ggr
KeramikeniSkredsvik
7/15/16, 12:49 PM

Värdera ugn inkl kontrollautomatik och drejskiva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej!

Vart vänder jag mig för att värdera min ugn, kontrollautomatik och drejskiva? Är det någon här som är duktig på det?

Ugnen är en Nabertherm TOP 190, trasiga slingor, inkl kontrollautomatik C270, inköpt 2003.
Drejskivan är en Brent ie, inköpt 2003.

Jag är mycket tacksam för värderingar eller om någon vet var jag kan vända mig för relevant värdering.

Annons:
Drakkonst
7/15/16, 8:24 PM
#1

Sålde nyligen en liknande ugn och den värderades till 7000:-, den var förstås hel och i mkt gott skick.

nyburgaren
7/16/16, 7:50 AM
#2

Du kan nog tjäna en extra slant om du byter elementen på ugnen.. Och tvättar av drejskivan så man ser hur den verkligen ser ut.. Kan säkert bli mer ögongodis än vad det är nu :)

nyburgaren
7/16/16, 7:51 AM
#3

Inga problem att fixa till locket heller så det ser bättre ut..

nyburgaren
7/16/16, 8:48 AM
#4

Naber har snålt tilltagna hyllor för elementen plus att det e väldigt ömtåliga sten som går sönder lätt och spänner man locket för hårt får man sprickor i stenen där också så andra hands värde på denna ugn är inte så mycket det är en billig så kallad  ekonomiugn.. tråkigt att Naber tillverkar sådana med sitt goda rykte..

nyburgaren
7/16/16, 9:04 AM
#5

Här är min värdering 5000 för drejskivan och 6000 för ugnen som den ser ut idag

Glaze
7/16/16, 6:34 PM
#6

Hej!

Jag är intresserad av drejskivan! Jag ville bara säga det men förstår att det kanske inte är aktuellt, du frågar ju om värdering inget annat :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: