Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 1322 ggr
loislane
10/12/16, 8:32 AM

Torra fingertoppar

Alla får vi ju problem med att dreja om vi inte har vatten eller slicker på händerna.

Men mina fingertoppar är lite hårda på toppen och just där fastnar jag i leran. Så jag får hysteriskt vattna på leran och fingertopparna så det stör mig i processen. Hur tar ni hand om era händer? Jag har all världens krämer att använda men just det problemet kan jag inte lösa. HJÄLP! 😭

Se skönhet i det icke perfekta.

Annons:
pyromanen
10/12/16, 5:43 PM
#1

Canoderm i pump… räcker för mig.

loislane
10/12/16, 6:28 PM
#2

Ok, tack jag prövar detta!

Se skönhet i det icke perfekta.

Keraleij
10/12/16, 7:31 PM
#3

Jag använder en smörja som heter JonWon. Den är mer som en olja i konsistensen, blir inte kladdig, men händerna blir härligt återfuktade med ett par droppar. Köps på Hälsokostbutiker (Life)

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Rerum
10/13/16, 7:01 AM
#4

Varje kväll innan jag somnar smörjer jag in mej med extremt feta krämer. Ta sen på dej tunna bomullsbantar så blir inte lakanen förstörda

Månvind
10/13/16, 1:53 PM
#5

Repair kräm från apoteket är kanon! Brukar också använda en underbar ekologisk rapsbaserad kräm som jag inte kommer ihåg namnet på… tror det är Rapsodine…

Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail. /R.W.Emerson

[SkansensKrukmakeri]
10/13/16, 8:56 PM
#6

Jag vill gärna uppmärksamma några enkla regler. 

Vid arbete med lera : Använd alltid kallvatten, inte iskallt,  (då får man andra problem),  varmvatten torkar ut händerna. Sak samma med tvål, skippa! Om du inte absolut måste skölja, torka av nävarna med en gammal handduk etc. Överdriv inte bruket av kräm, salva, etc, det stör hudens egen förmåga att läka. De ytterst få gånger jag får besvär med torrsprickor är vintertid och då smörjer jag med apotekets fotsalva på kvällen. Upprepas några dagar tills det känns ok, sen brukar det funka igen!

Annons:
NBlera
10/14/16, 8:34 AM
#7

Hej Krämer stör inte hudens förmåga att läka. Alla arbeten där huden är i regelbunden kontakt med vatten innebär en belastning för huden. Då är mjukgörande krämer utmärkta. Canoderm innehåller karbamid som i vetenskapliga studier visat sig bra för att återfukta huden. Locobase repair innehåller ceramider och är också mycket bra. Ta hand om händerna - det är ju de som gör jobbet. 😀

nyburgaren
10/14/16, 12:06 PM
#8

Hade varit glad om det bara varit fingertopparna!!!! Nu är det armarna som blir röda kliande och torra på vintern och man får smörja dom varje kväll.. Köra ner en arm ända ner till armhålan i en iskall lera när man drejar e tufft på vintern….jobbar dessutom i bara T-shirt…

Upp till toppen
Annons: