Annons:
Etiketterundersökningartopplistor
Läst 2769 ggr
Ulla
2016-11-25 19:33

Undersökning: Julmarknad

Det har framkommit i flera kommentarer att många just nu håller på och förbereder sig inför julhandeln.

Jag undrar hur vanligt det är att man finns med på olika julmarknader. Det verkar finnas sådana överallt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Ulla
2016-11-26 13:59
#1

Lägg gärna upp en bild på ditt marknadsbord, eller din julskyltning om du har en. Det skulle vara kul att besöka er alla, men tiden brukar inte riktigt räcka till, så ett foto vore en trevlig ersättning.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Kalskeramik
2016-11-26 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

…just nu är jag med på en sjuhäradsforms konsthantverksutställning i Kinna Inte julmarknad… men ändå i juletider Några av mina alster som ni ser här

Keraleij
2016-11-28 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såhär såg det ut på en liten lokal julmarknad jag stod på förra helgen.

Lyckades inte överföra bilden, varken från laptop eller ipad?? Sorry, ta gärna bort inlägget!

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Ulla
2016-11-28 11:35
#4

Man kan se din bild om man klickar på den. Men jag har rapporterat buggen. Den måste naturligtvis fixas.

Jättefint arrangerat med skåpet och lådorna utanför. Hade du med dig skåpet själv, eller fanns det på plats?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Keraleij
2016-11-28 17:02
#5

Ja, nu syns visst bilden iallafall! Tack Ulla -Skåpet fanns på plats redan  och de andra lådorna hade jag själv med. Lådan till vänster kallar jag "godislådan" med små lättsålda saker. Den hänger alltid med när jag står på marknad av olika slag.

Av julmarknader har jag annars inte så goda erfarenheter och åker bara på någon enstaka. -tycker ofta det blir mer jobb än det blir något sålt. Skulle vara intressant att höra om andras erfarenheter!?

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Leramani
2016-11-29 02:06
#6

Jag har inte stått på så många marknader,  men julmarknaden i Nordstan, Gbg, har bra försäljning.  Står där från o med idag.  Nordstan har ju förstås många tusen besökare per dag och många av dem besöker marknaden.

De Lapsus Resurgam

Annons:
pyromanen
2016-11-29 18:53
#7

Har brukat vara med på 2-3 julmarknader varje år men tröttnat. Alsters Herrgård (Karlstad) är annars fin tycker jag, stämningsfull miljö och fina saker till salu, men har flera ggr blivit så frusen att det inte var kul och har också konstaterat att det kostar otroligt mycket av min energi att: packa, stå hela dan bland 1000-tals månniskor osv. Om försäljningen ligger på 5-6000 för en helg och från det ska man dra vad bordet kostar, bilen, maten osv då känns det inte rimligt. Speciellt inte om man blir så frusen att man blir sjuk en vecka efteråt. På Not Quite i Fengersfors har jag varit med o arrangerat julmarknaden ett antal år, men vi bestämde oss flr ett par pr sedan för att sluta med den. Det var mycket mycket obetald arbete och vi tyckte inte det var kul långre som vi hade tyckt tidigare, vi ville hellre hitta på något nytt. Detta året har vi lördag andra advent istället ett "öppna verkstäder" arrangemang med workshops och prova-på aktiviteter, där besökerna ska få fingrarna i och t.ex smida, dreja, glra lergökar mm. Och lite försäljning av medlemmarnas hantverk också men inga knallar utifrån och inga matprodukter, bara medlemmarnas hantverk/konsthantverk/konst. det ska bli kul att prova! 😊

Ulla
2016-11-29 19:29
#8

Det låter som ett spännande nytänk. I Akalla By är det julmarknad varje år, och har varit så sedan långt tillbaka. Eftersom vi har vår verkstad där så finns vi också på plats. Det är varmt och skönt inomhus i verkstaden, men det märks tydligt om vädret är uselt. Då blir det betydligt färre besökare också hos oss. Vi slipper i alla fall frysa.

Det skulle vara kul att veta varför folk besöker marknader. Är det för att det är kul att titta på folkvimlet, för att få litet julstämning, eller är man ute för att handla? När jag själv besöker en marknad köper jag mest mat och godis och kanske någon liten sak bara för att…

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

j-aan
2016-12-03 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En "ljuskälla" på min julutställning

Ulla
2016-12-03 12:04
#10

Så häftigt! Flyter ljusen i vattnet? Det såg jag inte först.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
2016-12-06 18:18
#11

#9 SÅ SNYGG!

Upp till toppen
Annons: