Annons:
Etikettbilder-på-keramik
Läst 2714 ggr
Ulla
12/10/16, 9:33 AM

Misslyckat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Full av förväntan öppnar man ugnen. Det känns som julafton. Vad kan finnas i paketet den här gången? Någon gång blir man glatt överraskad, allting ser fantastiskt ut, men för det mesta är det väl litet blandat. Många bra saker men också alltid något misslyckat.

Den här lilla muggen är riktigt ful. På alla möjliga sätt, inte bara den krypande glasyren. Jag passar på att visa den innan jag hunnit skicka den till keramikhimlen. (På sätt och vis är den ändå lyckad, för jag lärde mig en massa på kuppen. Men det är en annan historia.)

Törs du lägga upp en bild på något misslyckat?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
[rolnor]
12/10/16, 10:35 PM
#1

Jag hittade en hel låda med usel keramik, tjockväggigt och misslyckat i källaren, tänkte "är jag en sån sopa?" Och det är jag ibland, tydligen…

[SkansensKrukmakeri]
12/11/16, 9:36 PM
#2

Misslyckanden är en del i utvecklingen och mycket lärorikt, om än kostsamt ibland, Alla har vi väl gjort mer eller mindre fulländade verk  sen starten. Bytte termoelement i mellanugnen för ett tag sedan. Tänkte att det är bara att tuta och köra, men nejdå, kalibrering behövdes, glasyren kokade, sextio portionsskålar åt h-vete! Det viktiga är ödmjukhet och  att reflektera, så att man faktiskt går framåt!

RodicaLE
12/20/16, 10:16 PM
#3

😃Skönt att det händer dig också, Ulla! Jag skulle säga att 75% av det jag gör bedömer jag som misslyckat när det kommer ut. Inte alls som jag tänkt mig.

Ulla
12/20/16, 10:48 PM
#4

Ja, en del som man gör är riktigt dåligt. Men att det inte alls blir som man väntat sig behöver inte alltid betyda att det är misslyckat, bara att det inte stämmer med bilden man har i sitt huvud. 🙂

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: