Annons:
Etikettövrigt
Läst 2366 ggr
lerverkstan
2017-04-24 22:59

Tillverkning av gipsform

Jag undrar om det finns tips på någon alt företag som tillverkar gipsform på beställning/uppdrag. Alternativt keramiker, företag som åtar sig jobb att producera keramik på uppdrag då jag själv inte har möjlighet att tillverka i större skala i dagsläget. Det är en produkt som går att göra gipsform av.. Jag har fått tips på ett ställe i Leksand och ett i Skåne. Men skulle i så fall passa mig bättre med något närmare göteborg.

Annons:
macho
2017-04-25 20:05
#1

Chodform  tel.0704688542

lerverkstan
2017-04-25 22:50
#2

Tack! Ska kolla där :)

usd
2017-04-26 00:10
#3

Har lite frågor om vad du önskar. Vill du ha endast en moderform tillverkad eller behöver du arbetsformar att gjuta i? Eller vill du få allt gods tillverkat inkl glasering och bränning? Hur många rör det sig om? Är det ett engångsjobb till en kund eller löpande produktion? Jag gör mindre serier om du är intresserad av det. Kan tillverka allt från modell, inrättning, arbetsformar till färdigt gods. Är det riktigt stor upplaga kan du lägga produktionen i Kina. Finns även andra alternativ.

lerverkstan
2017-04-29 20:53
#4

Hej och tack för svar.. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte svaret själv. Jag tänkte ha en plan om jag får mer beställningar eller får fler återförsäljare. Det är en pappershållare i keramik. Som är rätt stor och har hål i två ändar så kan tänka mig att det är svårt att göra en form. Sedan så hade det vart fint om man kunde få produkten helt färdig med glasyr å allt. I dagsläget jobbar jag bara med vitt pga att jag har en liten verkstad och det är lättast så. Men kan tänka mig att det blir en för dyr slutprodukt när det blir "mellanhänder" Speciellt när den ska till återförsäljare och dom i sin tur ska ta ut vinst. Svårt det här..! Kina är inte aktuellt för mig.

lerverkstan
2017-04-29 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
lerverkstan
2017-04-29 20:58
#6

Jag har testat göra en form själv för länge sedan. Men hade problem med just stjärnan i toppen.. så jag tror det går att göra en form. Men kanske blir komplicerat.. och blir i din tur för dyrt.

Annons:
lerverkstan
2017-04-29 21:03
#7

Din tur=sin tur ska det va ;)

ryd1
2018-02-05 20:43
#8

Hej #3 av: usd  gör du gjutfomar till plast ochså ?? 

Jag letta efter non som kan göra olika formar till mig  

som vi ska gjut i sen till våra plasmodeller i 

Mvh Per

JanetWestdahl
2018-02-07 13:24
#9

var i Skåne kunde man beställa?

Varma hälsningar Janet

Upp till toppen
Annons: