Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1973 ggr
hjartebudet@gmail.com
2017-04-28 20:31

Gemensam webbutik för keramiker?

Jag undrar om någon här vet ifall det finns en webbutik för keramik där flera keramiker säljer sina alster? Annars tänker jag att det skulle kunna vara en idé att gå ihop flera stycken för att sälja keramik online.  Om alla delar info om butiken på sociala medier så skulle den ju också få spridning utan kostnader för marknadsföring… Någon som har erfarenhet från försäljning av keramik online?

Annons:
[rolnor]
2017-04-29 12:30
#1

Konsthantverkscentrum har en webbutik för sina medlemmar, vad jag kan se så är det ingen jätteomsättning. Tror överlag att keramik är sånt man vill se irl innan man köper.

pyromanen
2017-04-30 08:59
#2

Tror generellt inte mycket på webbshop för keramik, även om jag känner till att det faktiskt funkar för vissa. 1. Som kund vill man hålla i vända på, känna på, vinkla lite, se u annat ljus. 2. keramik är tungt och kan gå sönder så porti/frakt är dyrt och förpackning omståndigt/en konst i sig. Så även om jag är med i KHVC har jag vald att inte vara med i webbshoppen, Undantagen jag kånner till är dels keramiker som serieproducerar och kunder som kompletterar t.ex. Sina koppar. Kunden vet då vad det är hen köper, har redan hållit i. Dels vet jag de som säljer tämligen dyra små saker där det finns ekonomi så det räcker till för riktigt högkvalitativ forografering av varje föremål och det ska då vara föremål som attraherar internationell publik där det kan finnas kunder med bättre plånbok.

Upp till toppen
Annons: