Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 815 ggr
Simon.haggbom@kolsvart.se

Grader över tid... tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försöker hitta vilken av inställningarna som styr (grader över tid) alltså för att kunna bestämma att den kör 100grader/timma tex. Vet att det ska gå men min PID kontroller jag ska köra som automatik har sååå måmga grejer och även om jag är bra på engelska så va de svårt. Undrsr om de kan va i vänsteemenyn I (intagration time) den står automatiskt på 240.. inte hunnit testa.. hemma med 2 små barn.. Någon som har något annat tips?

Annons:
[rolnor]
5/8/17, 4:15 PM
#1

Kul med nån som grottar ned sej i teknik, jag skulle nog rekomendera en vanlig automatik, betydligt enklare programera.

Bo§e
5/8/17, 5:43 PM
#2

Oj…det där schemat var i abstraktaste laget…i alla fall för mig….😮…här skulle det behövas en bruksanvisning till bruksanvisningen…      Kanske kan du maila till tillverkaren och tala om vad du vill göra, och hoppas på att någon förbarmar sig….

En annan fråga som måste besvaras:   Vilken typ av "output" är styrningen avsedd för…???  Kontaktor? /  Kontaktor med mellanrelä? /  Solid state-relä ?/  Tyristor?  …osv…     Är styrningen kanske på något sätt ställbar mellan olika typer av output…?

Upp till toppen
Annons: