Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1926 ggr
Skabbekatten
2017-05-16 15:27

RK 5 T S Drejskiva

Hej!
Jag skall eventuellt investera i en RK 5 T från Lars Tärn att använda vid mina drejkurser. Skivan är ju lite klenare än andra modeller, så jag skulle gärna vilja höra om det finns någon här som vet något om den? Vad tycker ni?

Annons:
Simon.haggbom@kolsvart.se
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

valde mellan den och HSL JR och hade tänkt köpa Shimpon men Tärn rekommenderade starkt HSLen då den har metallskiva. starkare motor. Samt vill man göra något stort tar ju hållaren för vatten mm i och begränsar eventuellt. Jag köpte en HSL JR iallafall och är väldigt nöjd. Lagt upp lite bilder på instagram @kolsvart_gallery

Simon.haggbom@kolsvart.se
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inte hunnit med så mycket men hunnit göra några grejer och exprimenterat lite men väldigt nöjd att va ägare av en drejskiva ;)

Skabbekatten
2017-05-21 20:07
#3

Åh tack Simon! Bästa tipset idag! Jag hade av nån anledning missat att HSL JR hade en starkare motor!

Simon.haggbom@kolsvart.se
#4

Ingen van drejare.. är ny på detta.. Men vill minnas att jag aldrig lyckats hålla fast en motor. inte tedtat helt men får den på större stycken att sänka farten rejält. En annan sak jag reagerat på är maxhastigheten. Den skulke kunna gått lite snabbare på max. Kanske värt att kolla det med.

Upp till toppen
Annons: