Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1339 ggr
Ulla
2017-05-23 16:58

När på året jobbar du mest med din keramik?

En liten undran jag har nu när jag sjäv  börjar få lust att ta sommarledigt: När jobbar du mest med din keramik?
Jag tänker att den som går en utbildning eller kurs kanske mest håller på under terminstid, medan andra passar på när de har semester. De som lever på sin keramik har antagligen andra tider när de har som mest att göra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Keraleij
2017-05-24 10:50
#1

Jag är verksam året om, men vinterhalvåret är betydligt lugnare eftersom jag bor och verkar på en turistort . Under lågsäsong vill jag gärna experimentera lite och utveckla mina produkter. Inför sommaren producerar jag och på sommaren har jag mycket besökare (och producerar för att hinna fylla på hyllorna) Hade  velat välja två alternativ: Inför sommaren + på sommaren

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Ulla
2017-05-24 15:25
#2

På Gotland såg jag att många hade stängt under vintern/lågsäsong. När vi var där förra våren fick vi tom problem att hitta någonstans att äta vid ett par tillfällen. Är det likadant hos dig?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Keraleij
2017-06-04 22:02
#3

Ja, så kan det vara på Österlen också Ulla! Tio matställen minst sommartid här -på vintern är det ofta bara Pizzerian som är öppen.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Ulla
2017-09-18 12:25
#4

Jag antar att flera av er nu kommit igång med höstens kurser. I Akalla By börjar vi den här veckan eftersom jag varit uppe i Sarekfjällen ett tag. (Så otroligt vackert trots det trista vädret.)

Någon som redan börjat tänka på den kommande julen?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[rolnor]
2017-09-18 15:16
#5

Jag strejkar.

loislane
2017-09-19 11:29
#6

Hej

Jag jobbar som mest vår, sommar och höst. Lite lugnare de kalla månaderna. Denna sommaren har jag jobbat på ett stort uppdrag och riktigt längtat efter att få ta ledigt bara för att det är sommar. Men detta yrke är ju så fantastiskt roligt också, så  ledigt behöver vi väl inte 😃

Se skönhet i det icke perfekta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: