Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 2660 ggr
annimia
7/11/17, 7:03 PM

Keramikugn + automatik till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Eftersom jag ska flytta min keramikverksamhet säljer jag nu av allt jag inte får plats med:

Keramikugn: Nabertherm 14 SHS 175 liter.

Innermått: Plattorna har storleken ca. 50 x 48 cm höjden är 70 cm.

Yttermått:
Höjd på ugnen: 111 cm + ställningen den står på som är 53 cm.
Bredd: 86 cm.
Djup med dörr: 88 cm
Djup utan dörr: 77 cm.

Ugnen är från 1975 men när jag började i keramikverkstan 2006 var denna ugn knappt använd och som ny. Nu är den ju använd en hel del, elementen byttes 2009, och även om de börjar bli lite slitna behöver de inte bytas än på ett tag då bränntiden nu knappt är längre än när elementen var nya. (Har bara bränt några ugnar om året sedan 2011). Ugnen bränner jättebra och användes senast i februari i år med bra resultat. Allt sättmaterial ingår (mycket), i befintligt skick, plattorna behöver nog slipas och få ny plattengobe, men funkar bra. 10000 kr.

**Automatik:
**Bentrup TC 405/30. Vet inte åldern på denna men funkar oklanderligt och denna modell verkar fortfarande säljas nya. Nypris ca 6500 kr, jag säljer den för 2000 kr. 

**Sprutskåp:
**200 kr, mest för att någon kanske kan ha användning för den. Är dock inte superbra, och kräver att du använder munskydd samtidigt, men kan fylla sin funktion om man inte behöver sprutglasera så ofta, då den inte behöver kopplas in mer än i en vanlig elkontakt.

Allt finns i Göteborg (Lunden). Jag har även en hel del råmaterial och lite inredning som jag både säljer billigt och skänker bort.

Maria 0707-33 88 39

Annons:
Ulla
7/27/17, 5:21 PM
#1

Bra pris. Du kan väl meddela när du har sålt sakerna. Lycka till!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Simon.haggbom@kolsvart.se
#2

Hur är det med automatiker som de där. Är ugnen gjord för automatik med något specialuttag? Jag har en manuell ugn som igentligen drivs med bränningskoner men har byggt en automatik där jag kan koppla in strömmen direkt. den slår på och av strömmen till ugnen. Men den funkar inte som jag vill så börkat kolla på alternativ som inte kostar såååå mycket

fsara
12/30/17, 1:16 PM
#3

Hej! Finns din keramikugn mot förmodan kvar? :) Är väldigt intresserad!

MiEkberg
1/4/18, 10:10 PM
#4

Härligt att se ett valvbyggt ugnstak❤️ 
Fin ugn, är det ingen som nappar här lägg ut den på Blocket så blir den såld. 
Och gör någon lycklig!

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Helka118
1/5/18, 12:28 AM
#5

Hej! Jag är intresserad av sprutskåpet. Har du det kvar? Isf, hur stort är det? /Helena

Hekla118

Upp till toppen
Annons: