Annons:
Etiketterkurserutbildningar
Läst 2143 ggr
axsann84
10/6/17, 7:33 AM

Studiebesök

Hej alla!

Jag är en glad 33 årig amatör bosatt i Avesta som blivit besatt av att skapa i lera. Vi är i full gång med att bygga en liten verkstad på tomten och jag ska äntligen få slippa sitta och dreja bredvid sambons osande hockeytrunk i källaren haha. Men frågorna är så många.  Om verkstaden, drejningen, försäljningsvägar, ugnen, ja allt! 

Jag undrar om det finns någon bosatt i närheten av Avesta med verkstad som jag skulle kunna få besöka under en dag. Som ett studiebesök. Någon som vill dela med sig av erfarenheter och lärdomar. Gärna någon som också säljer sin keramik. Jag betalar gärna en slant.

Med vänlig hälsning/ Anna

Annons:
axsann84
10/6/17, 9:16 AM
#1

Kanske max 2 timmars körväg från Avesta går också bra :)

Lilipihl
10/7/17, 12:13 PM
#2

Har ingen färdig verkstad att besöka, men däremot befinner jag mig i exakt samma situation som du, med pågående verkstadsbygge på tomten och bor i Falun… Vore kul att utbyta erfarenheter mm då vi ändå bor rätt nära… skicka privat meddelande isf. :) Vill iaf tipsa om en tråd i ämnet här på forumet som jag startade för inte så länge sedan, där jag fick MASSOR av matnyttiga tips, råd, länkar och bilder!! Tråden heter "keramikverstad" (Vet inte hur jag länkar till den, men det kanske någon av er duktiga admin kan?) Mvh/ Linda

Ulla
10/7/17, 12:18 PM
#3

Kan det vara den här tråden du menar? Keramikverkstad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Lilipihl
10/7/17, 12:26 PM
#4

Japp, den menar jag! En riktig skatt för oss "nyfrälsta" verkstadsplanerare… 😊❤

Ulla
10/7/17, 12:56 PM
#5

Tummen uppNu har jag sett till att tråden finns med i lexikonet här ovanför. Då blir den lättare att hitta.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

axsann84
10/7/17, 4:00 PM
#6

Åh vad kul Linda, med en person i samma sits :) jag har skickat meddelande till dig. Och tack Ulla för tipset om verkstad.  Där ska jag in och lusläsa :)

Annons:
ler
10/7/17, 4:40 PM
#7