Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1502 ggr
Ebett
10/16/17, 6:32 PM

Tips på våg?

Hej, nån som kan tipsa om bra o billig våg att mäta upp glasyr med?

Annons:
ler
10/17/17, 8:13 PM
#1

Det finns billiga elektroniska vågar i dag att få. Har man inte stränga krav till noggrannhet så kan man få en sådan liten för ett par hundra kronor skulle jag tro, kolla på nätet efter pocket scales. Det finns också väldigt fina mekaniska vågar, trippel beam balance kan du söka på

[rolnor]
10/18/17, 8:09 PM
#2

Problemet är att man ofta vill ha en hyffsat noggrann våg som också klarar lite högre vikter och då blir det dyrt. Jag köpte min från Vetek.se dom har stort urval.

ler
10/18/17, 10:07 PM
#3

Oj oj, det var ju fruktansvärt dyrt. Hur är det möjligt? Nej kolla på Kern. Och småvågarna är ju 5-10 gånger priset man kan hitta på nätet.

MiEkberg
10/19/17, 8:32 AM
#4

Vanliga digitala hushållsvågar för några hundralappar fungerar utmärkt för vardagsbruk. Ska du göra glasyrexperiment och behöver vågar för ytterst små mängder, kolla amazon.

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

[rolnor]
10/19/17, 5:49 PM
#5

Tycker inte att Vetek är så dyra, finns en som klarar 3kg med 0,1g upplösning, 590:- sen tillkommer väl moms. Kern har ju vågar som klarar högre laster men då kostar ju dom också?

Annons:
Susanne Sundström
10/20/17, 7:55 AM
#7

#6 Tack Rolnor 🙂, jag tror jag kommer beställa denna våg. Min nuvarande är inte tillräckligt exakt (då jag gillar att blanda mina egna glasyrer). Priset för den nuvarande var också väldigt lågt och man får nog vad man betalar för…  //Susanne

//Susanne Sundström

Upp till toppen
Annons: