Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1404 ggr
laurelin
2017-10-27 09:00

Svartbränning på grill

Hej alla, jag är lite sugen på att testa svartbränning igen (har gjort den en gång för länge sedan på en kurs). Jag bor i tätort, visserligen på kanten men dock i detaljplanerat område så jag misstänker att det inte är så populärt om jag börjar bygga en stor brasa på marken så jag tänkte att man borde kunna använda grillen som eldstad i alla fall som test? Jag får ju inte plats med stora grejer men smycken och någon liten ljuslykta skulle kunna vara lagom testobjekt… blir jag supernöjd med resultatet får jag hitta en annan lösning för att kunna öka volymen. 

Jag tänker mig en metallbehållare fylld med alster och halm, som läggs på grillen som eldas på rejält med kol och/eller ved under några timmar. Vad tror ni, kan det funka?

Annons:
Ulla
2017-10-27 14:57
#1

Du får testa! Har bara provat svartbränna några få gånger, och då eldade vi runt ett oljefat. Det blev nog betydligt varmare där. Jag gjorde en gång ett försök att svartbränna i en kastrull i en tunna, men det gick inte så bra. Länk

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Giema
2017-10-28 11:30
#2

Hej Laurelin! Kan glädja dig med att det fungerar utmärkt att göra så i en grill! Och det luktar ju inte illa utan bara som en vanlig vedbrasa.

loislane
2017-10-28 12:29
#3

Jag brukar svartbränna på grillen. funkar fint!

Se skönhet i det icke perfekta.

laurelin
2017-11-16 15:28
#4

Tack för era svar! Det kommer definitivt bli ett experiment inom kort :-)

Upp till toppen
Annons: