Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1840 ggr
amanda8888
2017-11-06 18:23

Sökes: Studioplats Drejning i Stockholm

Sökes: Studioplats för drejning i Stockholm sökes (ca 1 dag/vecka)

Hej! Jag är en hobbydrejare som har drejat en del i min farmors ateljé under åren men även gått en drejkurs i år. Jag söker nu en plats där jag kan utveckla min drejning då jag tycker att det är så himla kul och spännande!

Finns det någon som har en drejskiva som står tom några timmar i veckan/helgen, en eller två dagar möjligtvis så hör supergärna av dig! Jag är självgående när det kommer till drejningen och har verktyg, men behöver tillgång till skiva. Har dock mycket kvar att lära mig kring keramik och tar gärna emot tips och diskussioner :). Bränning kan jag inte mycket om, om du har ugn lär jag mig gärna hur den fungerar mot en peng samt använder den!

Så har du en plats du inte använder i veckan, eller på helgen? Eller känner du någon som vill dela plats så hör av dig. Jag är öppen för förslag!

Skriv direkt till mig här vid intresse eller vid tips!
//Amanda

Annons:
karinaaberg
2017-11-11 17:03
#1

Hej Amanda,

Om det är bara några par timmar per vecka kanske Keramikverkstanden i Solna kan passa dig? De kosar 100kr/dyng och de har tre drejskivor. Liran kostar 30kr/kilo.  Här hittar du mer information: 

https://www.solna.se/sv/kultur-bibliotek/konst-och-museer/hagalunds-keramikverkstad/ 

Men om du söker en ateljé som du kan lämna dina saker och så vidare då är du och jag i samma båt – dvs jag söker en ateljé  också och kan tänka mig dela med någon. Skicka mejl om du vill hålla kontakt. karinaaberg@me.com 

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: