Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 6942 ggr
JanetWestdahl
11/18/17, 7:45 AM

Brännugn

Ska köpa ugn och behöver tips på vår jag kan köpa den prisvärd! Såg någon som beställt från Tysklan, blir det billigare? Är även intresserad av begangnad ugn i Skåne trakten…

Varma hälsningar Janet

Annons:
Ulla
12/2/17, 10:53 PM
#1

Har du fått napp! Puttar upp tråden åt dig så kanske någon ser den.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

MiEkberg
12/27/17, 6:59 PM
#2

Jag har köpt keramikugn från Tyskland och känner nog till sex - sju stycken personer till! Inga problem … vad jag har hört.

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Lilipihl
12/27/17, 10:20 PM
#3

Jag har PRECIS beställt både brännugn och drejskiva från Tyskland. Yahoo!!! Blir dock lite fundersam, då det på orderbekräftelsen står 80.2 kg på frakten, trots att allt jag beställt blir närmare 200 kg med ugn och allt.. . Är totalt okunnig i tyska, och börjar fundera om jag missat något väsentligt. … Är det någon av er som beställt från Tyskland som vet om man behöver komma överens om just frakten av ugnen utöver den andra beställningen??

MiEkberg
12/28/17, 5:15 PM
#4

Keramikugnen kommer i en separat  frakt, direkt från fabriken. Du kan vara lugn den tyska lagstiftningen är betydligt mer reglerad än i Sverige när det gäller frakter, försäkringar och konsumenträtt. 
Luta dig tillbaka och bara njut av ett bra beslut. 😃

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

ler
12/28/17, 6:07 PM
#5

Om man är orolig för att det inte blir rätt så kan man beställa ugn genom mig. Då kommer den direkt från fabriken utan mellanhänder och ni betalar efter fabrikens egen prislista. Det är då av fabrikat Naber. Reklam kanske men ?

Annaz72
12/28/17, 10:17 PM
#6

Ler!! Hur kommer jag i kontakt med dig ang, ugnsbeställning i från Tyskland. Tänkte en 100 liters toppmatad.pris?

Annons:
Ulla
12/28/17, 11:39 PM
#7

#5 Ja, det får nog ses som reklam även om det kan vara bra med den hjälpen.

#6 Använd meddelandefunktionen som finns här om du vill komma i kontakt med Ler. Klicka på avataren och välj Skicka meddelande i menyn till vänster.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annaz72
12/28/17, 11:53 PM
#8

Tack Ulla !!

JanetWestdahl
2/7/18, 1:30 PM
#9

Någon som har ett bra företag i Tyskland att beställa ifrån :)

Varma hälsningar Janet

Simon.haggbom@kolsvart.se
#10

Är de på svinatora ugnar och skivor? Är det billigare än att köpa i Sverige? Nyfiken vad typ en whisper T skulle kosta med frakt. I sverige får ja den för 12.300 ca.

loislane
2/8/18, 5:05 PM
#11

Ugnar där namnet börjar på N är de absolut bästa tycker jag! Särskilt när man med hjälp beställer från Tyskland…🙂Helnöjd!

Se skönhet i det icke perfekta.

[rolnor]
2/8/18, 5:32 PM
#12

Det går väl bra att skriva Naber så länge du inte tjänar själv på det? Har bara hört bra om dom men är dom inte relativt dyra?

MiEkberg
2/10/18, 3:40 PM
#13

Tyvärr har Naber dragit ner på kvalitén idag, för att inte tala om deras superjobbiga automatik, Sålde minfem år gamla Naber  och köpte en Rodhe istället. Stor skillnad tror även Kitech är bättre?

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Annons:
ler
2/10/18, 4:19 PM
#14

På vilket vis menar du att Rhode eller Kitteck skulle vara bättre?

troll
2/11/18, 10:27 AM
#15

Vill man köpa svenskt så tycker jag att man kan titta på Uterms ugnar

loislane
2/19/18, 8:34 AM
#16

Nabertherm toppmatad är av utmärkt kvalité. Har jag haft i många år och är väldigt nöjd. Automatiken är lätt som en plätt, finns inget svårt med den.

Se skönhet i det icke perfekta.

carolinarex
2/20/18, 2:16 PM
#17

Fick pris idag m autom o ngn sättplatta 100l 30863kr 150l 37000kr Malmö Men vill veta mer omRohde utbyggnadsbara TE 80-95-130 L, dessa går o bygga ut och har justerbar benhöjd rostfri utsida. Kanske det inte är lönsamt ens att tänka utbyggbar? Kanske bara är dyrt? Tänker toppmatad stenugn 80-100 l är inte främmad för tysklandsköp men vilket märke? På kraft… finns där nu ett erbj om 2 olika 130 L en för 2424€ en för 2714€

Bo§e
2/20/18, 3:36 PM
#18

Utbyggnadsbara ugnar är ok, men här finns  en viktig fråga som ofta glöms bort:

Klarar mina säkringar utbyggnaden… ?…med följdfrågan:  Är jag beredd att eventuellt säkra upp där hemma, och därmed höja grundavgiften…?

Måste kollas innan det är för sent….det är ju ingen idé att satsa på en utbyggnadsbar ugn om man inte kan bygga ut den….😛

Bara en liten påminnelse….🙂

MiEkberg
2/21/18, 4:19 PM
#19

# 17 Verkar som om Cebex säljer ommärkta Rohdeugnar? Jag tyckte det såg exakt likadana ut som min Rodhe? 
Så du kan nog jämföra priset rakt av?

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

carolinarex
2/21/18, 7:15 PM
#20

Den info jag har är att Cebex ugnar tillverkas på Rohde.

Annons:
ler
2/21/18, 7:38 PM
#21

Så kan man ju undra varför dom inte bara heter sitt riktiga namn?

Ebett
11/25/23, 10:22 PM
#22

Hej! Testar att skaka liv i den här tråden. Är det nån som har tips på var man beställer ugn från ifall man köper från Tyskland? (Går det köpa direkt från fabrik?)

Eller om det är bäst att köpa från återförsäljare i Sverige?

Upp till toppen
Annons: