Annons:
Etikettinspiration
Läst 2483 ggr
Ulla
2017-12-03 19:19

Stenar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir ofta fascinerad av de klippor och stenar som finns ute in naturen. Den här högen fotade jag när jag besökte Bornholm.  Hela stranden var full. Zooma in så ser du hur många olika färger som finns här. Visst är det otroligt! Jag önskar att min keramik var lika vacker.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
ler
2017-12-03 21:03
#1

Sådär ser det ut många ställen längs med den Danska kusten. Men ofta är det relativt små stenar, jag undrar ibland på varifrån just den ena eller andra stenen kommer ifrån.

Evagro
2017-12-03 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tycker Adam Buick arbetar så spännande med små stenar från sin närmiljö. Titta gärna på hans instagramkonto

Ulla
2017-12-03 22:45
#3

Härliga bilder! Tack för tipset.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

gunnels
2017-12-04 16:52
#4

Ja, apropå underbara stenar, så finns det en bok som heter The secrets of sand med bilder på uppförstorade  sandkorn som naturen har skulpterat till fantastiska små juveler i makalösa färger.  Man blir inspirerad!

Ulla
2017-12-08 17:39
#5

Oj, det här inlägget har jag missat. Måste genast kolla. Tack för tipset!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2017-12-08 17:47
#6

Jag och LenaR besökte Naturhistoriska riksmuséet och fascinerades av alla stenar som fanns där. Besöket ledde till en artikel. Ja, jag vet att det är en gammal artikel, men det finns många som är här för första gången som inte sett den.   Länk

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
ler
2017-12-08 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Från naturhistoriska museet i Berlin, dom har många stenar. Geologisk museum här i Köpenhamn är också sevärt om man nu ändå är här.

Upp till toppen
Annons: