Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 901 ggr
kladden
2017-12-09 13:11

Ursprung - barnarbete-miljö

Någon här som vet en leverantör som kan svara bra när det gäller ursprung av råvaror, om de i sin följd har koll på sina leverantörers ansvar gällande miljöpåverkan och kontroll kring barnarbete etc.?

Mvh nyfiken som vill göra så rätt jag kan.

Annons:
[rolnor]
2017-12-09 13:53
#1

Kobolt bryts ju på sina håll med usla förhållanden, det har uppmärksammats nu när batterier i bl.a. elbilar och mobiler är vanliga så det skulle jag fråga leverantör om. (Blev inte svar på din fråga men i alla fall)

ler
2017-12-09 22:21
#2

En del ställen i Asien har dom faktiskt styr på barnarbete, men så när man kommer till säkerhet för medarbetarna (farliga ämnen och hanteringen av sådana) så haltar det plötsligt. Det finns ju stora Svenska och andra västerländska företag som får producerat där borta och som har kontroll med fabrikerna. Problemet är bara att dom som kontrollerar inte vet vad dom skall se efter. Jag har upplevt ställen där unga kvinnor satt och rörde med bara händer i blymönja. INTE BRA! Och så hade de en borrad brunn för dricksvatten till arbetarna och ett par meter därifrån hällde dom ut spillvatten från produktionen med blymönja i direkt på jorden. Man kan ju lätt tänka sig vart det vattnet tog vägen. Då jag påpekade det för ägaren så sa han att det drabbade ju bara arbetarna! Just det.

Upp till toppen
Annons: