Annons:
Etikettövrigt
Läst 1409 ggr
Lilipihl
1/6/18, 8:48 PM

Keramik-trend?

En liten pejling bara - ni som är "gamla i gamet", upplever ni att det har blivit "trendigt" att hålla på med keramik igen? (Har förstått att det under tex 70-talet var relativt vanligt att arbeta med keramik, åtminstone som hobby och att det är därför det går att komma över gamla ugnar relativt lätt…?)

Kanske är det som när man väntade barn (plötsligt gick varenda människa med magen i vädret eller med barnvagn😉) men jag tycker att det verkar vara ganska många som står i startgroparna för att köpa ugn osv. Inbillning eller ej?

Annons:
ler
1/6/18, 9:02 PM
#1

Jag tror du har rätt, jag märker i mitt företag en ökning i dom senaste åren. Både när det gäller nyetablering av verkstäder och också en ökning av produktionen hos etablerade.

Keraleij
1/7/18, 12:27 PM
#2

Läste just Allt i Hemmets trendspaning inför 2018 där keramik utses till att bli årets material :-) "Keramik med vacker handgjord känsla trendigare än någonsin"

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

MiEkberg
1/7/18, 2:09 PM
#3

Absolut handgjord keramik är ”hett” både att köpa och att göra själv.

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

pyromanen
1/8/18, 2:04 PM
#4

Helt klart så. Dels syns det handgjort keramik i "alla" mattidningar, under maten, dels detta med att folk plastbantar och då är keramik ett alternativ:

http://www.plasticpollutioncoalition.org/pft/2017/1/5/a-movement-back-to-our-roots-more-clay-less-plastic

Ulla
1/9/18, 9:36 AM
#5

Härligt! Jag tycker mig ha märkt att intresset för handgjord keramik  har ökat, särskilt i mat och inredningsmagasin. Nu läser jag inte så många såna, så jag har hoppats att jag inte bara har inbillat mig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: