Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 2138 ggr
L.A.E
1/21/18, 11:36 AM

Guld ?

Ser att det står lite stil på forumet och då har jag en fråga ? Guld att måla på keramik muggar och annat , bästa priser och var är bäst att handla ifrån ? kanske från utlandet?

Annons:
Ulla
1/21/18, 1:56 PM
#1

Ja, det skulle jag också vilja få tips om. Guldet är verkligen inte billigt. T ex så tar Cebex  11.343 kr för 100 g.  Men det kanske räcker väldigt länge?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ler
1/21/18, 3:04 PM
#2

kan det vara riktigt? det låter väldigt dyrt. jag säljer för omkring 1700 danska kronor 20g 10% guld, det är såklart dagspriser på guld men ungefär + frakt.

Ulla
1/21/18, 4:03 PM
#3

Jag har svårt att bedöma vad procenten betyder för resultatet. Cebex glansguld håller t ex 12% guld.

Lermakeriet har 9% guld för 713 kr/5g förpackning.

Ditt pris verkar ju billigt jämfört med dessa, Ler? Ev. detsamma när frakten tillkommer. Hur är det med momsen?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ler
1/21/18, 4:51 PM
#4

Frakten är nog inte så farlig. Cebex pris blir ju 2,26 miljoner för ett kg. Och det tycker jag är dyrt. Frågan är om någon skulle vilja stå för försäljningen av sådant i Sverige?

ler
1/21/18, 4:54 PM
#5

Glömde momsen, har man CVR nummer så kommer det inte moms på räkningen, men det räknas in i redovisningen med Skatteverket

Bo§e
1/21/18, 5:47 PM
#6

#1:      Nej, fel……det priset gäller 100 gram.   I den  lilla rutan nedanför priset kan du ändra mängden, och därmed få priset för de mindre förpackningarna.

Annons:
ler
1/21/18, 6:34 PM
#7

På deras hemsida kan man ju inte se något med guld, det står bara att det inte finns något att visa i den kategorin? vad kostar då 5 och 20 g hos cebex?

Bo§e
1/21/18, 7:07 PM
#8

Kanske någon bugg…?….googla på "cebex" och "glansuld" så hittar man dit….

Ulla
1/22/18, 4:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#6 Oj, jag tyckte nog att det lät oerhört mycket, men läste bara rubriken  och priset slarvigt och missade den lilla väljarutan.😞  Jag ser förresten att priset sänkts något för 100 gram, till 10 320 kr, sedan jag googlade in i går? Nu kostar det i alla fall 893 kr för 5 g. 

(Jag ändrade uppe i mitt inlägg så att det blev rätt.)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

MiEkberg
1/22/18, 11:52 AM
#10

Det är bra ekonomi att köpa större kvantiteter, typ 10 gr eller mer, det fastnar en hel del guld på insidan av flaskan. 
Guld följer dagspriset och varierar, porslinsguld är äkta guld % anger hur mycket guld 12 är bättre än 9%😃

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Ulla
1/22/18, 8:09 PM
#11

Jag ser nu att guldpriset ändras dag för dag. Ser också att det är hälsovådligt. Hur rädd ska man vara? Det luktar ju en hel del när man målar. Man kanske behöver vara extra noga med att vädra?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Drakkonst
1/22/18, 8:11 PM
#12

BSZ- Keramikbedarf.de från Tyskland brukar jag beställa från, betydligt billigare än här, gäller även glasyrer trots att frakt tillkommer!

MiEkberg
1/23/18, 11:51 AM
#13

#11 Ulla  Du ska vara rädd som sjutton guld är absolut livsfarligt! Både när du applicerar och när du bränner.

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

Annons:
ler
1/23/18, 12:56 PM
#14

Ja Maria det brukar ju vara ganska skarpa varningstexter på databladen, upplösningsmedel och sådant. Och i ett recinat är det ju också svavel så det luktar inte gott när man bränner, harts och annat gott som finns i som reduktionsmedel luktar heller inte hälsosamt.

Ulla
1/23/18, 7:55 PM
#15

Där ser man. Jag brukar normalt inte använda guld, men har testat det nån gång och då reagerat över den otrevliga lukten.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: