Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2628 ggr
Anna Besterman
1/23/18, 7:01 PM

Bygga leravskiljare

Jag ska bygga en leravskiljare till min diskbänk. Tänker mig en stor plastback med lock som lervattnet passerar innan det rinner ner i avloppet. Jag har hittat bra ritningar och foton att gå efter men de skiljer lite i utförandet. Någon enstaka har bara den stora backen, de flesta verkar ha två mindre plastbehållare i den stora och några har tre stycken. Jag skulle vilja ha era tankat kring det här. Vad blir bäst? Superviktigt att leran inte hamnar i avloppet ju😅

Annons:
Ulla
1/23/18, 10:54 PM
#1

Jag antar att en leravskiljare som är uppdelad är mer effektiv än den som bara är en behållare. Inte för att jag har testat, men annars vore det onödigt att krångla till det. Så om det är superviktigt för dig att det är effektivt så tycker jag du ska göra en med flera behållare.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
1/23/18, 11:09 PM
#2

Om du söker på slamavskiljare här på sajten, så hittar du flera trådar där man skrivit om detta. Det finns många olika lösningar på hur man kan göra. Principen är ganska enkel.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ler
1/24/18, 10:54 AM
#3

Helt enig med Ulla. En sak man bör ta hänsyn till är hur stort flöde är det på vattnet? Desto mer vatten som spolar igenom desto mindre hinner att cedimentera. Så en sådan behållare bör inte vara för liten och man skall komma ihåg att tömma den när det är behov av det

Upp till toppen
Annons: