Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 4375 ggr
Simon.haggbom@kolsvart.se

2 delat förkläde?

Någon säljer 2 delade förkläden? vill kunna dreja utan att behöva byta kläder men lyckas alltid skita ner byxorna/benen..då man sitter och bresar aå täcker inte vanliga förkläden båda benen.

Annons:
Bo§e
2/22/18, 8:42 PM
#1

Ja, vanliga förkläden är hopplösa när man drejar.  Man skulle behöva två st….ett per ben……🙂       

Jag har sett extra breda "drejarförkläden" som verkar vettiga,  men vet inte vem som ev. säljer sådana……kanske någon här vet…?

goken
2/22/18, 11:01 PM
#2

Så enkelt! Klipp upp förklädet i mitten!

Giema
2/23/18, 9:30 AM
#3

Ta på dig 2 förkläden om du inte har sömmerska i närheten.

Helka118
2/23/18, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här ser mitt välanvända förkläde ut. Två säckvävshanddukar 50X70 cm. Ihopsydda 20cm omlott. Ett knytband som även löper i hela linningen och ett band runt halsen. Funkar super! /Helena

Hekla118

Helka118
2/23/18, 9:30 AM
#5
Helka118
2/23/18, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En blid till.

Hekla118

Annons:
Ulle
2/23/18, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ock vill man inte sy själv rekommenderar jag detta. Använder det varje dag. Det är vattentätt och väldigt tunt. Jag sköljer det varje dag och det torkar på ett kick. Finns såklart inte i Sverige men det går att skicka efter från England.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Susanne Sundström
2/23/18, 12:09 PM
#8

#7 Ja men superbra! Jag som alltid hänger en handduk på mitt förkläde, fast med midjebandet då. Och sedan vill jag gärna skölja av varje dag.

//Susanne

//Susanne Sundström

Ulla
2/23/18, 1:39 PM
#9

Det där verkar vara något för mig. Måste verkligen gå dit och kolla.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[ekdama]
2/23/18, 9:29 PM
#10

Hej! Jag har sytt ett förkläde som jag inte kommer att använda mer. Böor du i närheten av Stockholm kan du höra av dig!

[ekdama]
2/23/18, 9:29 PM
#11
[ekdama]
2/23/18, 9:29 PM
#12
[ekdama]
2/23/18, 9:29 PM
#13
Annons:
ler
2/24/18, 11:01 AM
#14

Jag har set ett förkläde där benen täckte framsidan av byxorna, skulle spännas fast med remmar. Men varför förkläde? Är det inte enklare och mera praktiskt med arbetskläder?

Susanne Sundström
2/24/18, 2:52 PM
#15

Hej, jag förstår din tanke och håller med #14 ler, när jag ska vara i keramiken hela dagen. Men ofta så handlar det om att jag hinner "sno åt mig" en timma eller så då jag kanske putsar, beskickar eller gör något "snabbt" då har jag mina vanliga kläder och slänger på mitt förkläde. Så det har blivit en vana att använda förkläde på det sättet. Så är det i alla fall för mig.

//Susanne Sundström

Simon.haggbom@kolsvart.se
#16

Jag kör nu mera arbetskläder men somntodgare person skrivit så har kag också 1 timma här och 1 där… har småbarn så ha lite tid för keramik. får be någon sy annars.

Rerum
3/14/18, 7:18 AM
#17

Jag har också arbetskläder, byter om även om det bara är för en halvtimme. Jag tänker att det finns så mycket ohälsosamt i verkstaden att jag inte vill använda samma kläder i bostaden som i verkstaden.

usd
3/15/18, 11:24 PM
#18

Jag använder också förkläde. Köpte en hel drös på ÖB för många år sedan (bra till mina kursdeltagare). Men nu blev jag sugen på Ulles sort! Skönt att beställa färdigt. 😊

Ulle
3/15/18, 11:36 PM
#19

#18 Just det förklädet är väldigt bra därför att det skyddar arbetskläderna så att man inte behöver tvätta dem lika ofta. Det är lätt att skölja av och torkar på nolltid. Tvådelat är det också och en annan fördel är att det sitter över axlarna och inte över nacken vilket gör att det är mycket bekvämare. Du kommer inte att ångra dig om du köper ett, Usd!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
3/16/18, 8:20 AM
#20

Jag beställde ett häromdagen så jag borde få det snart. Har mer och mer börjat använda förklä över arbetskläderna  men har inte haft något som funkar lika bra som det ser ut att göra. Tack för tipset Ulle!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Ulle
3/16/18, 8:55 AM
#21

#20 Hoppas du blir nöjd Ulla!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

I
11/16/23, 1:32 AM
#22

Hej! Har ni funderat på arbetsförkläden som snickare och målare använder? De är ofta designade för att skydda benen och är hållbara. Kanske kan ni hitta något liknande i en arbetskläderbutik eller online. De kan också justeras för att passa olika storlekar, vilket är praktiskt. Lycka till med drejningen!

E
11/16/23, 3:24 PM
#23

Jag sydde ett eget av vaxduk. Köpte på meter i butiken, klippte till efter lite ögonmått och sydde ihop. Funkar finemang!

Bo§e
11/16/23, 6:55 PM
#24

Bra att vaxduk fortfarande går att köpa…! 🙂
Så mycket användbart som annars bara försvinner…

Vaxduken brukar även fungera bra som kavlingsunderlag, om man kavlar mot "textilsidan"…

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: