Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 2689 ggr
Lena Green
3/3/18, 3:05 PM

Keramikugn med automatik säljes.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Säljer denna keramikugn (3-fas, el) med sättmaterial då den inte kommer till användning längre. Jag har använt den till att både skröjbränna och glasyrbränna ler- och stengods. Har fungerat väldigt bra. Har några år på nacken men inte mycket använd. Står på ett stålstativ med rejäla hjul, bra förvaringshylla under ugnen. Ugnen finns i Luleå där den hämtas av köparen, går ej att skicka. När jag köpte den delade vi på stålställningen och ugnen med rondell och svetsade fast vinkeljärn för att kunna skruva fast i lastpall och transportera den i mindre transportbil och sedan svetsade vi tillbaka stålställningen (alltså en bit under själva ugnen).

Invändiga mått, Bredd: 42 cm, höjd som högst 49 cm. Djupet kan jag mäta vid behov – men den är kanske fyrkantig. Utvändigt höjd inklusive hjul 169 cm.

Glasyrer och råmaterial finns även att köpa.

Om jag får ett riktigt bra bud på en drejskiva jag har kan jag även sälja den - http://www.cebex.se/drejskivashimpork3e-p-6853.html?cPath=60_85_430 .

Ugn med sättmaterial: 15000 kr

Annons:
Ulla
3/6/18, 8:21 AM
#1

Hej! Ugnen ser fin ut. Du kan väl tala om när du sålt den eller drejskivan, så behöver ingen fråga i onödan.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

mphall
3/6/18, 11:12 AM
#2

Hej mycket intresserad av drejskivan. Hur är skicket? Använd jättemycket? /Mia

Simon.haggbom@kolsvart.se
#3

nice… fan att man inte hade 15.000liggandes :D Bor i Piteå. Har bara en 40L ugn :D Men väldigt nyfiken på vad du har för glasyrer mm och säljer den inte så är jag kanske intresserad i framtiden av ugnen.. typ runt sommaren kanske…. Hur stor är den? Mått? Vikt?  hur många liter är den på? Hör gärna av dig på simon.haggbom@kolsvart.se

Simon.haggbom@kolsvart.se
#4

såg att du skrev ut måtten.

Simon.haggbom@kolsvart.se
#5

Eventuellt kan jag komma en sväng till Luleå i helgen. Hör av dig på mailen så kan vi höras. Mailen kollas väldigt ofta.

Simon.haggbom@kolsvart.se
#6

Inget svar och helgen närmar sig. Ska ev till luleå på lördag. Hade hoppats du kunnat svara så jag fick veta vad du hade för andra grejer.  ven ugnen skulle va intressant att kolla på. Kan inte köpa den nu men får du inte sålt den kanske det kan va aktuellt till sommaren. Har inte 15000 men runt 9 nu då jag precis köpt en ny drejskiva :D

Annons:
Lena Green
3/9/18, 8:15 AM
#7

Sorry för att jag inte svarat här, trodde att jag skulle få någon notis när det kom inlägg. Ugnen är såld. Jag lägger ut drejskivan när jag beslutat om jag ska ha kvar den eller ej. /Lena

Ulla
3/9/18, 11:02 AM
#8

#7 Lena

Hej Lena!
Man kan begära bevakning av ett inlägg, och får då ett mejl när nya kommentarer skrivs i tråden.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Simon.haggbom@kolsvart.se
#9

Har du kvar glasyrer, leror mm är jag intresserad av sånt med. Du kan väll skicka mig ett mail.

Upp till toppen
Annons: