Det känns oerhört tungt att berätta att min vän, kollega och medarbetare här på keramiksajten, Lena Rönnebro (LenaR), har gått bort efter en lång tids sjukdom. Lena var med på IFokus ända från starten och har stor del i att forumet blivit till. Hon har peppat, skrivit kunniga och humoristiska inlägg och artiklar, varit med och spånat idéer om tävlingar och mycket mera. Hon var också med och hjälpte till vid starten av Keramiksymposiet i Leksand.
Jag kan berätta att sista gången vi åkte tillsammans till symposiet så blev hon uppringd i bilen av sin onkologsköterska. Sköterskan beordrade henne att genast ta sig till närmaste akutsjukhus för att kolla några alarmerande värden, Det råkade bli i Borlänge. Som tur var visade det sig vara falskt alarm den gången. Hon hade åkt på en vanlig infektion, fick antibiotika och vi fortsatte till Leksand och symposiet där vi fick två härliga dagar. Jag tror inte någon av er som träffade Lena där, anade vad hon gick igenom vid den tiden.
För något år sedan tvingades hon sluta helt med keramiken pga sin sjukdom. Då var det bra att hon hade sin musik att ägna sig åt, hennes andra stora intresse vid sidan av keramiken.
Jag saknar min keramikvän. Allt det roliga vi gjorde tillsammans.
Jag saknar Dig, Lena!