Annons:
Läst 1248 ggr
Ulla
3/25/18, 8:13 PM

Om ditt foto inte laddas upp

Ibland ser jag flera tomma inlägg efter varandra med samma användare. Jag brukar tolka det som att man gjort flera försök att ladda upp en bild, men misslyckats. Om det är så, beror det oftast på att man har för bråttom.  Foton som  inte är förminskade innan de laddas upp är oftast väldigt stora, och tar längre tid att lägga upp än man tror. Vänta en stund till så kan du se när uppladdningen är klar och inlägget kan postas. Om du har för bråttom kommer inte bilden med.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

  • Redigerat 10/16/20, 8:24 PM av Ulla
Annons:
annia1
3/26/18, 3:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan ge ytterligare en orsak som jag nyligen lärt mig. Var en inne på support förut som hade problem att få in bilder. Hon kom själv underfund med vad som var felet.

Om hon hade använt mobilens egen kamera och tagit bilderna med den, så dom bilderna fick hon in, men om hon använt en extra kamera-app som hon installerat så foton tagna med den fick hon inte in. 

Sen ge ett tips. Om man använder mobilversionen och vill ladda in bilder så kanske gå över till fullversionen för man ser ju direkt i rutan under skrivrutan om bilden finns där, som min bild visar. Är den rutan tom så finns ingen bild. Så man behöver inte fundera över om bilden kommer med eller inte.
I mobilversionen så kan man luras att tro att bilden finns med eftersom bildlänken syns direkt fast bilden kanske inte kommit in än.

Sen när man lagt in de bilder man vill ha in så kan man ju gå tillbaka till mobilversionen. Längst ner på sidan så kan man ändra vilken version man vill använda. Mobilversion, visa sajten i full version.

.

MonicaLagerquist
3/26/18, 1:05 PM
#2

Bra info.

Stolt ägare till fem La permer

Ulla
4/8/18, 5:50 PM
#3

Ständigt aktuellt🙂

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: