Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2456 ggr
pyromanen
3/28/18, 8:44 AM

Witgert hos Cebex?

Witgert 11, "drehmasse" med 25% fin chamotte är den leran jag använder mest av. Har försökt lista ut om den finns hos Cebex, men lyckas inte riktigt eftersom de ju döper om lerorna. Någon som vet? och vad heter den i så fall på Cebexspråk?

Annons:
L.A.E
3/28/18, 9:02 AM
#1

Hej! pyromanen gå in här han har  http://keramiklera.se/

pyromanen
3/28/18, 9:40 AM
#2

Jag var nyfiken på om det finns hos Cebex. Inte för att jag har svårt att få tag i leran för egen del, har brukat köpa från Tärn eller Viki på Hånsfors bruk och har någon ton i jordkällaren :-) .  I sommar ska jag vara handledare på "drömsommarjobbet" (uppdrag från hemslöjdskonsulenten för barn- och ungdomar på Region Värmland) och för det ska jag köpa lera. Vill slippa kånka upp ur min egen jordkällare/bespara mig fysiskt arbete :-) Och det är ju inga helpallar vi pratar om för 6 st ungdomar, så tänkte det vore smart att beställa hos Cebex som har återförsäljare i Kil, som ligger bra till på vägen till Arvika där vi ska vara. Att beställa separat leverans till Arvika för mindre mängd lera blir orimligt dyrt i frakt.

ler
3/28/18, 9:51 AM
#3

Ja Bo Ehrlanders är ju billiga och bra att prata med

pyromanen
3/28/18, 1:30 PM
#4

Jag vet att det finns flera andra återförsäljare som har den. Min fråga är om Cebex har den.

ler
3/28/18, 1:42 PM
#5

Fråga Cebex då! Det måste dom väl kunna svara på skulle man tro, annars står det ju väldigt dåligt till!

Bo§e
3/28/18, 2:06 PM
#6

Det måste ligga åtminstone 15 år tillbaks i tiden, och jag betvivlar att den leran har någon svensk importör nu…..men fråga…!

Annons:
ler
3/28/18, 2:14 PM
#7

Jo Bo Ehrlander har den

Bo§e
3/28/18, 2:21 PM
#8

Ok…jag trodde att de fortfarande bara sålde Goerg & Schneider…..men tiderna förändras och man hänger väl inte med i alla svängar…..🙂

ler
3/28/18, 2:25 PM
#9

Nej det behöver man kanske inte heller?

Upp till toppen
Annons: