Annons:
Etikettövrigt
Läst 1913 ggr
Varjaz
4/14/18, 5:43 PM

Hjälp med prissättning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag skulle behöva eran hjälp ang min nakna kvinna i vit stengodslera… vad ska jag ta för pris? detta är första gången jag gör skulpturer så jag vet inte va man kan med att ta

Annons:
Varjaz
4/15/18, 7:07 AM
#1

Skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med detta? Jag vill inte sätta för lågt och inte för högt…

Susanne Sundström
4/15/18, 9:58 AM
#2

Hej, Jag tycker den var väldigt fin! Jag kan inte hjälpa dig med prissättningen, men det är nog en fördel om den är helt färdig (nu är den väl oskröjad?) och man kan se hela slutresultatet. Sedan tror jag att man vill att du berättar om storleken på din fina skulptur. Hoppas någon kan hjälpa dig.

//Susanne Sundström

Varjaz
4/15/18, 7:30 PM
#3

Okej tack för ditt svar ändå:) ja det har du ju rätt i, men då får jag återkomma med detta när den är klar… då kanske du eller någon annan an hjälpa mig med en fråga till, vilken färg på glasyren eller hur hade ni valt att färgsätta denna skulptur?

Skabbekatten
4/15/18, 7:50 PM
#4

Hej Vargaz! Vilken vacker skulptur du skapat. Prissättning är svårt, för det handlar ju inte bara om arbetsinsats utan också nån typ av generell prisnivå och hur mycket folk är beredda att betala. Klura först på hur mycket en normal timlön är och lägg då på skatt, moms och sociala avgifter. Sen tar du summan gånger tiden du lagt ned. Därefter lägger du på material- och bränningskostnad, kostnad för lokal och verktyg mm, och eftersom det är ett unikt konstföremål skapat av dig så borde du ju också lägga på en summa för själva designen/utformningen.

Varjaz
4/16/18, 7:43 AM
#5

Skabbekatten… tack! Okej men då har jag något att klura på när den är helt klar istället…

Varjaz
4/16/18, 7:43 AM
#6

Skabbekatten… tack! Okej men då har jag något att klura på när den är helt klar istället…

Annons:
Upp till toppen
Annons: