Annons:
Etikettövrigt
Läst 1064 ggr
Ulla
4/18/18, 10:11 PM

Ett lustigt sammanträffande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare i veckan skulle jag och Anna fylla på en glasyr som höll på att ta slut och samtidigt blanda ett par nya. Arbetet höll på att stupa på att vi inte hittade något kärl att förvara glasyrerna i. Till slut hittade vi i alla fall ett par gamla hinkar som vi rengjorde så att de dög. Därefter skrev vi upp nya hinkar på vår inköpslista.

När Anna gått hem fortsatte jag med mitt arbete. Efter en stund hörde jag att någon tog i dörren,  och gick för att kolla vem det var. Det fanns ingen där, men någon hade ställt en stapel med 15 fina 10- liters hinkar precis utanför dörren.

Visst är det konstigt hur det kan bli ibland? Undrar om det var någon som viskade i givarens öra att vi behövde hinkarna.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
MonicaLagerquist
4/19/18, 11:39 AM
#1

Plötsligt händer det…..

Stolt ägare till fem La permer

usd
4/19/18, 12:00 PM
#2

Åh vad roligt! I mitt krukmakeri har jag löst problemet permanent genom att "prenumerera" på alla stora hinkar från ett bageri! De ställer hinkarna utanför personalingången, skickar ett sms och jag hämtar upp när jag har vägarna förbi. De slipper skicka hinkarna på tippen och jag sparar pengar. Gratis och miljövänligt återbruk! Kanske fler vill prova?

Leralisa
4/19/18, 12:11 PM
#3

Vilken härlig berättelse att läsa!  En fin vardagshändelse. Kanske vi skulle ha en tråd som heter "Plötslig händer det"  :-)

Bo§e
4/19/18, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

🙂

Upp till toppen
Annons: