Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1419 ggr
andrea_karlsson
5/17/18, 7:25 AM

Sälja keramik

Hej! Jag ska sälja min Keramik för första gången. Jag har sålt lite grejer tidigare till kompisar men inget mer. Jag tänkte sälja keramiken hemma hos mig och undrar om ni har några tips på hur jag ska marknadsföra mig/få hit folk. Eller om ni har några andra tips som är bra att veta när jag säljer min keramik.

Annons:
Maria
5/17/18, 7:57 AM
#1

Hur bor du? På landet eller i en stad?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

andrea_karlsson
5/17/18, 1:00 PM
#2

Jag bor i ett villaområde ganska när havet så det är ganska mycket turister i närheten under somrarna.

Ulla
5/18/18, 11:55 AM
#3

Det borde ju vara fina förutsättningar om du också har en bra lokal. När jag turistar är det alltid bra skyltar som lockar mig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Skabbekatten
5/18/18, 3:12 PM
#4

Jag tycker att du skall satsa på fina affischer som du sätter upp överallt där du kan, kanske också mindre flyers att lägga i folks brevlådor (åtminstone dem som accepterar reklam). Skapa en fin Facebooksida, en hemsida och ett Instagramkonto och se till att sätta ut tydliga skyltar vid din försäljning och gärna vägledande skyltar så att man hittar dit. Glöm inte att tagga dina instabilder med ortsnamn och annat som gör att man hittar till dig. Skapa en känsla av evenemang runt din första försäljning; du kanske bjuder på en kopp kaffe, spelar musik mm. Vill du vara riktigt ambitiös kan du ju även kontakta lokaltidningen och fråga om det finns intresse av att skriva om dig och din verksamhet. 

Lycka till! <3

Upp till toppen
Annons: