Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 984 ggr
nyfikennovis
5/25/18, 6:48 AM

”Art scams”

Hej Många har iochmed end internationella marknaden troligtvis någon gång blivit kontaktad av en upphandlare eller gallerist som påstår sig blivit galet förälskad i just din konst… tänkte skapa en tråd som ökar medvetenheten om detta. Där vi kan berätta om erfarenheter och varna för pågående aktörer då de ofta kontaktar fler i samma veva.. Här länkar jag till en text som beskriver varnings signaler hos en potentiell bedragare. https://www.agora-gallery.com/advice/blog/2017/05/25/how-to-recognize-art-scam/

Annons:
Ulla
5/25/18, 8:34 AM
#1

Oj, jag läste texten och kommentarerna under. Tänk att det finns så många olika sätt att lura folk på pengar. Jag har inte råkat ur för just det här, men fått andra suspekta "erbjudanden" i min mejl.

Tråkigt att man måste vara på sin vakt hela tiden.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

loislane
5/25/18, 9:06 AM
#2

När man är yrkesverksam konstnär/keramiker som jag är får man massor av dessa mejl. Med tiden lär man sig att se bluffen. Tråkigt att det förekommer. 😐Bra att det uppmärksammas!

Se skönhet i det icke perfekta.

ler
5/25/18, 1:44 PM
#3

Jag tänker att om man vill ha kontakt med dom som kan sälja så får man göra benarbetet själv.

loislane
5/31/18, 9:23 AM
#4

#3 Ler Ja så är det för det mesta och nästan allt idag. Inget kommer "gratis" :-)

Se skönhet i det icke perfekta.

ler
5/31/18, 9:22 PM
#5

Nej och kanske det är klokt att se lite närmare på vilket galleri eller vad det nu är för slags försäljningsställe lite i sömmarna.

Upp till toppen
Annons: