Annons:
Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2388 ggr
[Fannyrw]
5/29/18, 11:12 PM

Sälja keramik i Japan

Hej!

Jag har blivit tillfrågad att sälja min keramik i en liten butik i Tokyo. Kul och så såklart, men jag har ingen aning om hur det skulle gå till? Just nu säljer jag några enstaka saker på två små ställen som tar 40% kommission. Men hur fungerar det att sälja utanför EU? Ska jag eller dem stå för transport-kostnaden? Och borde jag be dem köpa in ett parti istället för köra på kommission? 

Finns det kanske någon som vet hur det fungerar med export till Japan specifikt? 

Super tacksam för råd och tips! :)

Annons:
Ulla
5/30/18, 12:30 PM
#1

Oj, så kul! Hur fick du kontakt med butiken? Har du varit där och besökt den?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Fannyrw]
5/30/18, 5:22 PM
#2

De kontaktade mig via Instagram i.o.m att jag ställt ut på en marknad i London, får det mesta därifrån. :)

Men är väldigt mycket nybörjare på det här med att sälja i butik och det är så svårt att hitta information!

ler
6/1/18, 9:19 AM
#3

Vem som står för transporten spelar ju ingen som helst roll, och jag skulle nog mena att om dom är seriösa och menar att dom kan sälga dina saker så skall dom köpa och inte ha sakerna på kommission. Är dom tvungna att ha på kommission så indikerar det ju bara att försäljningen är dålig.

[Fannyrw]
6/1/18, 12:40 PM
#4

@ler, hur menar du att transporten inte spelar någon roll? 

Jag har pratat med lite kollegor i England som skickar till USA och fick som svar att de inte kör på kommission utomlands, har minimum order och att parten som köper in står för transport-kostnad. Så det är den informationen jag också gett butiken. :)

[rolnor]
6/1/18, 3:19 PM
#5

Vore kul se vad du görFannyrw, kan du lägga upp en bild?

ler
6/1/18, 8:18 PM
#6

Dina priser på keramiken är ju en sak sen kommer transport som du kan lägga på priset eller mottagaren kan ta transporten men det blir ju samma sak. Att det inte skulle finnas kommission utomlands stämmer inte, det finns nästan överallt, är ju bara en fråga om vad man avtalar.

Annons:
[Fannyrw]
6/3/18, 12:05 PM
#7

rolnor, jag är egentligen illustratör som börjat med keramik, så allt jag gör är antingen skulpturalt eller handbyggt. Det är dessa vaser butiken var intresserad av 

[Fannyrw]
6/3/18, 12:07 PM
#8

ler, tror du missförstår mig. Jag  menar bara att avtala utan kommission var rådet jag gavs av andra i det här fallet. Alltså inte att det inte förekommer utomlands.

[rolnor]
6/3/18, 12:11 PM
#9

Ser roliga ut, använder du färgkroppar?

[Fannyrw]
6/3/18, 12:16 PM
#10

Precis, färgkroppar och oxider :)

ler
6/3/18, 1:22 PM
#11

Ja och det är ju ett förnuftigt råd

Jennie.H.
6/7/18, 2:13 AM
#12

Superfina Fanny! Har tyvärr inga råd att ge men hoppas allt löser sig och lycka till med allt :D

Upp till toppen
Annons: