Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2446 ggr
Iberg
6/8/18, 11:30 AM

Potterymaster x5 - vem vet nåt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns nån som vet något om denna? drejskiva? http://drejskiva.se/potterymaster%20x5.html

Vem säljer dem, är de nåt att ha etc? Ser att tallriken bara är 25cm i diameter, men verkar ju annars vara en bra maskin. "Bäst i test" står det, men ingen aning om vem som utnämnt den. Tacksam för information - hittar absolut ingenting om den!

@bergkeramik

Annons:
Bo§e
6/8/18, 1:29 PM
#1

Ja, det vore intressant att veta vem som testat den, och hur den har kunnat "vinna" det påstådda testet….????

Jag borde inte lägga mig i sådana här saker, men personligen har jag svårt att tro att den här maskinen har egenskaper som motiverar det (förskräckligt) höga priset….

ler
6/8/18, 3:08 PM
#2

Ja det var dyrt. Och nej det tror jag ju inte heller. 3 gånger så dyr som dom vi vet funkar utmärkt till normalt bruk

Tordrej
6/9/18, 11:06 AM
#3

En bekant till mig köpte en skiva som hette "pottery master" av nån man på blocket. Den va alldeles för svag o liten tyckte hon.  En lågbudgetskiva troligen…. 

Såg också detta inlägg:  https://www.flashback.org/t2948703

Ulla
6/9/18, 11:13 AM
#4

Mycket intressant länk! Om man ska tro på den så verkar det vara rena lurendrejeriet. Du gjorde nog rätt i att vara misstänksam.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

kladden
6/14/18, 2:55 PM
#5

Finns en blocketannons ute nu. Fått slingriga svar av den som ska sälja den. Säger de köper upp o hyr ut o sen säljer av dem men på bilderna står drejskivan i en privat hall.. jag väljer bort..😊

Tordrej
6/14/18, 11:18 PM
#6

Gör du rätt i kladden. ”Potterymaster X5” är ett hittepå-märke, ditklistrat på en drejskiva värd max 3000 kr. Något test finns inte. Sajten www.drejskiva.se är en bluffsida avsedd att vilseleda godtrogna köpare. Att han inte skäms…

Annons:
Iberg
7/4/18, 6:33 PM
#7

Hej alla i tråden! Jag åkte och kikade på den som Kladden beskriver. Säljaren kom bärande på den i famnen (!) och den kändes direkt mer som en leksak. Säljaren hade faktiskt själv föreslagit att jag skulle ta med lera för att testköra, vilket jag gjorde. Den var liten och väldigt klen - saktade ner för minsta lilla tryck. Så det blev ingen affär :)

@bergkeramik

Ulla
7/4/18, 8:57 PM
#8

Där ser man. Då var det som du misstänkte. Du får vänta tills du hittar något bättre.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

stefanandersson
7/9/18, 10:38 AM
#9

Nämen vilken grej, minns ni för några år sedan hur någon försökte sälja en större bakugn som keramikugn - helt i plåt men enligt säljaren väldigt snabb till 1300 😂

Ulla
7/9/18, 11:00 PM
#10

Det kommer jag inte ihåg. Menar du att det verkligen har hänt?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

abbis
7/10/18, 11:37 AM
#11

Finns drejskivor på wisch för 3000:- frakten går på 106:-.. Så nu kommer folk köpa från kina och sälja dyrt på blocket..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
7/10/18, 11:48 AM
#12

Har köpt laboratorieutrustning från Kina, usel kvalité, inget jag gör om. Kan såklart vara annorlunda med drejskivor men jag tvivlar.

stefanandersson
7/12/18, 10:01 PM
#13

#10: Den såldes på blocket och så fråga någon här om den var bra innan de "slog till"

#12: Min erfarenhet är att att en får vad en betalar för i Kina, De har bra saker och så har dom billiga saker. (men båda är ju billiga enligt vår standard). I Kina där jag var köpte de Japanska skivor. De som användes av drejarna var platsbyggda och primitiva.

Annons:
MiEkberg
7/24/18, 11:09 AM
#14

Ha ha , vilken skämt! Har en kursare som köpt den drejskivan från Alibaba, hon är inte speciellt nöjd men betalade bara 2500kr. Men då hade den inte det ”fina märket” pottery master och Bäst i Test! De där drejskivorna kommer vi nog se fler av på Blocket?

att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg  KeramikKurser.se

claygirl
8/2/18, 4:39 PM
#15

Hej Jag hittade en på blocket i mars för 6,000 och kontaktade säljaren. Den var annonsetad som ny och verkade bra enlig beskriningen. Jag sökte information på nätet men hittade bara en konstig hemsida och tyckte att någom var fel. Jag kontaktade honom och tackade nej. Men han hördes igen via blocket och ville kontakta mig när han får nya. Då kände jag att någom var fel. Desuttom ville han få min mejl adress men han fick inte. Drejskivorna växer inte i skogen.

Chrwa
10/5/18, 3:02 PM
#16

Jag var tyvärr för snabb på det och köpte just denna drejskivan på blocket. Hade letat så länge så var för ivrig. Känns rätt tråkigt att ha lagt så mycket pengar på en drejskiva som är sådär. Visst, den fungerar, men den låter mycket - är obalanserad och motorn är klen. Men finns väl inte mycket att göra åt det i efterhand. Tyvärr.

Ulla
10/5/18, 5:30 PM
#17

Tråkigt att höra. Hoppas att inte fler råkar ut för skojaren. Trådskaparen hittade ju absolut ingenting när hon sökte på namnet, men nu finns ju åtminstone den här tråden. Tack för att du berättar och varnar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Iberg
10/17/18, 9:02 AM
#18

Vad tråkigt Chrwa! Men hoppas du ändå får någon glädje av den, och att du har möjlighet att skaffa en bättre senare. Till små saker kan den ju funka. Jag blir arg på sådana lurendrejare - SÅ FULT.

@bergkeramik

Upp till toppen
Annons: