Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1285 ggr
Askungen
6/11/18, 1:02 PM

Byta ut gaspedal på Drejskivan- VENCO

Hej! Har fått problem med gaspedalen på min drejskiva. Den är ganska liten och sitter så tajt invid själva drejskivans hölje, att benet kommer i konstig vinkel när jag trycker ner pedalen med foten. När jag släpper på gasen så vinklas ju foten uppåt och så håller man ju under många timmar när man drejar. Nu har det resulterat i att jag får muskelinflammation och värk efter bara en stunds sittande såhär vid drejskivan, , även knät låser sig och värker. Har kollat om det går att fästa nån typ av annan sorts pedal, eller om det finns utbytestrampor som man kan hitta nånstans. Sålänge detta inte löser sig kan jag inte dreja😩 Har ni några tips eller förslag på hur jag kan förbättra position och vinkel på gaspedalen så benet vilar bekvämt på den? Kanske någon av er haft samma problem? Mvh Susanne

Annons:
ler
6/11/18, 1:23 PM
#1

Du kan kanske börja med att se om du kan ändra vinkeln på pedalen, finns nog en liten skruv som håller pedalen på plats på axeln. Den kan ju ha ändrat position möjligtvis. Annars så får du nog anlita någon mekaniker som kan göra en ny pedal. Eller kanske du skall hitta en annan pall att sitta på, eller lyfta drejskivan? Svårt att komma med bra råd när man inte ser vad felet är.

Askungen
6/12/18, 8:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Hej igen! Jag har samma drejskiva som den gröna med den lilla pedalen. Tänkte göra om pedalen till något som liknar den som sitter på den gula, tydligen deras nyaste modell. Stol och höjd har jag redan som passar, dock tror jag en bredare pedal skulle förbättra benets position. Men helst vill jag kunna föra om pedalen så att man trycker ner den tvärtom, med hälen när man gasar, det borde bli bättre och mer naturlig belastning för fot o benmuskler. Något tips vad jag kan använda för grejor att fixa större fotplatta, alt vända på pedalen? Tips på vem i Gbg man kan kontakta som kan hjälpa till med detta?🙏🏼😊

Askungen
6/12/18, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här syns pedaltypen bättre. En rektangulär platta.

ler
6/12/18, 9:10 AM
#4

Det kan inte vara svårt att borra ett par små hål i den lilla plattan på pedalen och sätta dit en större platta på den befintliga. Det kan ju vara alla möjliga material.

Bo§e
6/12/18, 9:14 AM
#5

Jag skickade dig ett PM med några tänkbara kontakter, om du vill ha hjälp med detta.

Askungen
6/12/18, 10:56 AM
#6

Åh, men tusen tack Bosse! Alltid en klippa när det gäller 🙏🏼😀 ☀️🌷☀️🌷

Annons:
Upp till toppen
Annons: